/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Returnering af depositum
Fra : Better_Performance
Vist : 1045 gange
100 point
Dato : 15-09-04 09:09

FIndes der konkrete regler for hvor lang tid et boligselskab har til at returnere en fraflyttet lejers depositum?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-04 09:13

Sædvanligvis har udlejeren 1-1½ måned efter fraflytningsdagen – til at tilbagebetale evt. overskydende depositum. Omfanget af de nødvendige arbejder skal udlejeren gøre gældende inden for en to-ugers frist, (medmindre fristen er forlænget i lejekontrakten), men regningerne kan udmærket indløbe senere. Ønsker du at vide noget om selve flytteopgøret, kan du eventuelt læse det forrige emne, dvs. emne nummer 757.

Fra denne side http://www.familieadvokaten.dk/Emner/758.html

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-04 09:15
Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-09-04 09:18

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-09-04 09:21

Jeg er ikke enig i Ans klip.

I hht LL kan depositum af udlejer tilbageholdes, indtil det ved lejemålets ophør er konstateret, hvormeget lejeren måtte skylde udlejer. Heri kan også forventes tilbageholdelse indtil varmeregnskabet er opgjort.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-09-04 09:25

Det er jo faktisk også det der står, blot med den begrænsning at kravet skal være opgjort inden for 14 dage efter frafrlytning, og at regningerne kan indløbe over en længere periode, beskrevet som "sædvanligvis 1-1½ måned efter fraflytning"

I denne konkrete sag er der ikke relevans i at se på varmeregnskab så derfor må svaret vel siges at være fyldestgørende

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-04 11:27

Selv tak Better_Performance

Det var jo ikke til at vide om du var udlejer eller lejer.
Det glæder mig, at du kunne bruge mit indlæg.

Hilsen ans