/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Magnet mod flåter
Fra : k.j.k
Vist : 3033 gange
100 point
Dato : 14-09-04 19:17

Har nogen af jer hundeejere her på Kandu erfaringer med en lille magnet, som sættes på hundens halsbånd, og bevirker at hunden ikke får nogen flåter(tæger) på sig.
Den koster ca. 250 kr. og ligner bare et lille hundetegn.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-09-04 19:24

Nu er der jo ligesom ikke noget i en skovflåt der kan stødes væk af en magnet, hvis du forstår.
Så det vil jeg tage som en smart salgsfidus, der ligefrem nærmer sig falsk markedsføring.
mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-09-04 19:29

man kan også få en månesten der holder marsboer væk ( vil pt. holdefast i at hvis du ikke kan købe den hos din dyrelæge eller han ved hvor så hvirker det efter alt sansynlighed ikke)

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-09-04 19:43

Den tror jeg ikke du skal investere i. Det er tydeligvis nogle, som forsøger at lave penge på folks angst for at blive bidt af en flåt.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-09-04 20:23

højspænding giver magnetisme og denne form er mistænkt for at være sygdomsfremkaldende, vi har set eksempler hvor magnetisme har givet sårdannelser på mennesker der har arbejdet med disse "felter" længe -- men kan det gøre noget ved min hund?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-09-04 20:52

Tja! Blod indeholder jo jern, og jern kan blive magnetisk!! Lyder meget sandsynligt!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-09-04 20:56

Sådan en vil jeg under ingen omstændigheder sætte penge i. For det første tror jeg ikke et sekund på at det virker mod tæger, for det næste så tror jeg, at det kun kan skade, hvis det overhovedet har anden virkning end at lænse folk for penge.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-04 21:32

Hvis den sættes i hundens halsbånd kan den kun være "elektrisk" hvis hunden er våd - så den er noget vås. Få et middel hos dyrlægen eller bald hvidløg i hundens kost. Det virker...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-04 21:32

Hvis den sættes i hundens halsbånd kan den kun være "elektrisk" hvis hunden er våd - så den er noget vås. Få et middel hos dyrlægen eller bald hvidløg i hundens kost. Det virker...

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-04 22:09

modersvilje> Altså....hvis magnetisme var så farligt, så var vi nok allesammen døde og borte alene på grund af jordens magnetfelt som vi er omgivet af hele tiden.

Så er der fjernsynet, computeren, mobiltelefonen, elmasterne, håndmixeren, elvarmen og din ghettoblaster....alle steder hvor der løber en strøm er der magnetfelter - så magnetfelter er nok ikke så farlige endda.

Selvfølgelig kan meget kraftige magnetfelter påvirke de svage strømme der løber i enhver organismes nervesystem, og hvilke resultater der kan komme ud af langtidspåvirkninger skal jeg lade være usagt. Hvis du kan henvise til et eller flere konkrete eksempler, så vil jeg gerne se på det.

k.j.k > Jeg tror du opnår samme virkning hvis du giver Fido en køleskabsmagnet om halsen, som hvis du ofrer 250kr på den omtalte dims - nemlig ingen virkning. Hunden skal smage af noget tæger ikke kan li' eller tåle.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-09-04 07:24

k.j.k.> først nu ser jeg, at det er dig som spørger. Så ser jeg spørgsmålet i et andet lys. Jeg synes det vil være en dårlig ide at sælge disse "amuletter", jeg tror dog du kan få dem solgt, fordi mange har fået en angst for flåterne. Men det forekommer hos de fleste, som du kan se af kommentarerne, ikke særligt seriøst.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 15-09-04 07:59

Tak for alle jeres svar - jeg har heller ikke taget dem hjem fordi jeg ikke tror på at det virker.

Men i min hundesalon, har jeg haft en stor hund til klipning, som plejer at være fyldt med flåter, fordi de går i skoven hver dag. Men denne gang var der ikke en eneste på hunden, og den havde sådan en magnet på.
Firmaet giver i øvrigt alle pengene tilbage, hvis man finder en flåt på sin hund.

Jeg ville bare spørge om andres erfaringer- så jeg lader spørgsmålet stå åbent nogle dage

Karin

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-09-04 15:17

Hej, -mon ikke det svarer lidt til magnetarmbånd til mennesker? Ikke fordi jeg har nogen erfaring med det, men jeg har da indtryk af, at det er relativt uskadeligt.

Så du kunne da lade det komme an på en prøve. Jeg kunne da godt finde på at prøve det på Silke, der var MEGET plaget af flåter indtil hun begyndte at få B1 vitaminer. Men Silke bruger ikke halsbånd...

-Men jeg køber da nok B1-vitaminer for 2-300 kr på en sæson, så hvis magneten ikke skal skiftes flere gange om året, så kan det da godt betale sig.
Hvis man har en hund, der er alvorligt plaget af flåter, så er man nok villig til at prøve hvadsomhelst. Også Woodoo eller krystalhealing..
Flåterne i sig selv er jo ikke bare ulækre, de er også farlige.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-09-04 15:31

Hej Birgitta.
Det har du ret i. Problemet er bare, at magnetarmbånd heller ikke virker. Jeg prøvede et engang. Det eneste jeg fik ud af det, var at håndleddet blev sort, der hvor det sad - og så mistede pengene.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-09-04 17:16

Firmaet giver jo pengene tilbage...

Men som med de fleste andre alternative ting også: for nogle virker det, for andre virker det ikke.. Folk er jo forskellige, -også de firbenede.

Jeg kunne da godt tænke mig at prøve på Silke, for hun er jo virkelig vellidt af flåterne, og B1-vitaminerne virker kun ca. 90%. Men jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal hæfte dimsen fast på hende. I hendes første leveår, hvor jeg lod hende gå med halsbånd, -der mistede hun 3 hundetegn.

Hvis du eller andre beslutter at forsøge, så sørg for, at dimsen er gjort ordentligt fast til halsbåndet. Det er jo svært at få pengene tilbage, hvis man har mistet varen.

Godkendelse af svar
Fra : k.j.k

Dato : 24-09-04 04:02

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-09-04 19:03

Jamen velbekomme da