/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Password på links
Fra : dosdesign
Vist : 638 gange
50 point
Dato : 14-09-04 16:08

Skrevet d. 14-09-04 - 15:44

Hej - Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at spørge om hjælp til følgende, men jeg gør det nu alligevel.

a) Jeg har lavet et fint galleri af alle mine billeder (med hjælp fra AYS) på http://www.dosdesign.dk/03galleri/ , hvor der på forsiden er to mapper hvoraf den ene hedder "Billeder for bekendte". Og netop denne mappe (som er mere private billeder) vil jeg gerne have beskyttet. Dvs. jeg vil gerne have lavet det sådan at når man klikker på linket til mappen "Billeder for bekendte" kommer der en popup frem, hvor man skal indtaste et bestemt ord (som jeg kender selvfølgelig og som mine venner får at vide) for at komme ind i mappen , dvs. få adgang til de billeder der ligger i mappen, Kan man det ???

Det er nemlig ikke bare et alm. link men er i et script i galleriet (spgm gallery)

Eller har andre forslag til hvordan jeg kun lader mine billeder se dem, og jeg kan ikke flytte billederne da de jo er i et mappe system som hele galleri scriptet sytematisere automatisk !

Accepteret svar
Fra : Andreas1982

Modtaget 50 point
Dato : 18-09-04 20:36

Det kan du lave ved at bruge .htaccess

Du kan se et eksempel her: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/blondiner.html

Brugernavn: blondine
Kode: altidfrisk

På denne hjemmeside kan du finde en udførlig guide til hvordan du laver skidtet.

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 18-09-04 20:37

Beklager... Her har du linket til den lille kogebog: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 20-09-04 20:05

ok tak det virker med .htaccess

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 20-09-04 20:25

Det var så lidt... Husk at lukke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 20-09-04 22:08

Ok denne tråd er LUKKET (ja hvordan gør man det ?)

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 20-09-04 22:16

*S*

Nu er jeg den enste der har skrevet svar, men ellers vil du kunne se en lille tekst i øverste højre hjørne hvor der står "Accepter som svar".
Det gør det meget nemmere for brugere at se hvilke spørgsmål der stadig er åbne, da du ved at lukke det fjerner det fra listen over spørgsmål man søger hjælp til.
Samtidig kan du give mig "karakterer" ( please, please *G* ).

Venlig hilsen
Andreas

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 20-09-04 22:16

Øverste højre hjørne af hvert svar, skulle der have stået.

Godkendelse af svar
Fra : dosdesign

Dato : 20-09-04 22:33

Tak for svaret Andreas1982.