/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
hvilket videoredigeringsprogram?
Fra : skaarupman
Vist : 1250 gange
120 point
Dato : 14-09-04 15:13

Hej alle!
Jeg har købt mig et digital videokamera med tilhørende software: Videocompression1.6 m.m.
Mit spørgsmål lyder på om der er nogen som har erfaringer med dette program eller om der måske er et program som er bedre til at ligge sin video over på dvd??? Jeg har siddet og rodet lidt med videocompression men kan ikke hitte ud af det...

Håber nogen kan hjælpe...

Mvh. Skaarupman

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-09-04 15:30

Adobes PREMIERE er et KANONGODT videoredigeringsprogram!!!...det er nok bare lige så svært at komme i gang med som det du har allerede. Ellers er MS Moviemaker også et RIGTIG fint program ...og det findes som et (gratis) tilbehør til XP.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 14-09-04 15:54

Hej Palle!

Tak for dit foreløbige svar... Jeg kan egentlig godt finde ud af ms moviemaker , men syntes ikke at man kan få videon ud i en ordentlig kvalitet.. Ang. Adobe premiere - er det et program som kan levere en ordentlig kvalitet?

Mvh. Skaarupman...

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 130 point
Dato : 14-09-04 16:20

Det er KANONKVALITET som Premiere kan producere!!! Og ikke mindst FEDE effekter... både lyd og visuelt. Du kan downloade en trial-version på ADOBES hjemmeside.
http://www.adobe.com
Den virker i 30 dage, men du kan sagtens nå at få et indblik i programmet iden periode. Selvfølgelig bliver man ikke prof idet tidsrum, men alting har jo sin begyndelse, ikke sandt!
Da jeg gik på grundskole i Digital Media lavede jeg (og mit hold) en videoopgave i Premiere 6,5 som gav et 10-tal.
Den opdaterede version er vist blevet om muligt endnu BEDRE (har ikke selv prøvet den endnu).
Ved selvstudie bør du købe en Premierebog fra eksempelvis SOFTWORLD eller blot en af de "små" IDG hæfter, så er du allerede GODT hjulpet.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 14-09-04 16:24

Jamen så siger jeg tak for hjælpen palle og prøver!!!

Mvh. Skaarupman..

Godkendelse af svar
Fra : skaarupman

Dato : 14-09-04 16:24

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-09-04 16:33

HELD og LYKKE med dine kommende videoprojekter i Premiere...du bliver bestemt ikke skuffet...men hav nu lidt tålmodighed, det ER et "stort" program...og TAK for din accept!!

Mvh
Palle