/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Microsoft Outlook 2000
Fra : niss45
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 14-09-04 14:23

Har andre haft samme problem ?
Problemet er, at jeg i Microsoft outlook 2000 har problemer med at der slettes 2 mail hver gang jeg markere en som er uåbnet, og trykker på slet ikonet,samtidig åbner den mailen første gang den markeres.
Jeg har scannet for spyware , rep af office og rep. af outlook, dette hjælper et kort øjeblik og kommer så igen med samme problem. alt er opdateret med de sidste opdateringer. Outlook er indstillet til at skulle dobbelt klikke for at åbne e-mailen.
I Explore, sker der også underlige ting, når jeg er inde på en side og trykker på tilbage ryger jeg helt tilbage til start.
Hvis nogen kender eller har haft samme problem håber jeg på et råd som kan løse dette ret iriterende problem for mig.
Jeg starter med 50 point og forøger naturligvis, hvis der kommer kvalificeret svar.
MVH Niss

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-09-04 16:52

Der findes mange snedige finurligheder til at genere folk.
Du må have et eller andet, som genopretter denne funktion, så du må nok bevæbne dig med den store kost og få fejet ordentligt ud i hjørnerne.

Gentag aflusningen af SPYWARE.
Se i din MSCONFIG om der skulle være noget der ser underligt ud, som start af program under opstart, og luk dem du mener ikke skal starte samtidig.
Clean og ryd op i din registreringsdatabase, for her kan der også genne sig noget, der kalder på et program eller file.
Check med et HiJackIt program.

Du kan finde en god hjælp og link til nyttige programmer på www.arlet.dk

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 20-09-04 10:57

Efter som ovenstående er tjekket og intet fundet, håber jeg andre kan komme med flere gode råd, måske noget kan gemme sig andre steder eller andre har oplevet noget ligende og fundet en løsning.
MV Niss45

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-04 11:33

Prøv at lave en scanning med HiJackIt og lægge logfilen ud her, måske vil Arlet, som er en knag til at finde uregelmessigheder, se om der skjuler sig noget snavs.

Jeg troede også en gang at når man havde scannet med de programmer man nu en gang havde, så var alt sikkert!
Men med nutidens snavs, kan man aldrig føle sig helt sikker.

Man må nødvendigvis bevæge sig rundt på nettet med stor forsigtighed, og være kritisk med hvad man klikker på.

Her på Kandu har der været link som desværre har ført til sider der automatisk lægger diverse vira og spy ind, samtidig med at der blev vist forskellige pop-up vinduer, der ikke havde noget med det egentlige emne at gøre.
Af gode grunde vil jeg naturligvis ikke skrive denne link her, for så er jeg jo med til at bringe andre ud i den samme sump, som jeg selv lige har været i, og har fået mig renset ud af.

Har du forøvrigt set ind på www.arlet.dk og set dig omkring der???

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 20-09-04 11:43

> Severino , ja jeg har været inde på arlet men fandt ikke noget som jeg mente kunne hjælpe mig , og har haft min hijack inde på spyware som fandt den ren, men måske det er en mulighed igen så her er den endnu engang.
Det ville jo være rart at få løst et så iriterende problem , og håber så at arlet kigger forbi mit indlæg.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 11:32:36, on 20-09-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Intel\Intel(R) Active Monitor\imontray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\FastTVSync\FastTVSync.exe
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LowLight.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\InterVideo\WinDVD4PR\SchSvr.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
E:\Brænderprogrammer\Nero\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
C:\Programmer\SpamPal\spampal.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Program Files\Intel\Intel(R) Active Monitor\imonnt.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMOLApp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
K:\Sikkerheds Prog\div. prog fra Spyware\trojancanner\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMONTRAY] C:\Program Files\Intel\Intel(R) Active Monitor\imontray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [FastTVSync] "C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\FastTVSync\FastTVSync.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SonicFocus] "C:\Programmer\Sonic Focus\SFIGUI\SFIGUI.EXE" BOOT
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.7\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Rainlendar.lnk = C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
O4 - Startup: SpamPal.lnk = C:\Programmer\SpamPal\spampal.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo Scheduler server.lnk = C:\Programmer\InterVideo\WinDVD4PR\SchSvr.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = E:\Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {3AF4DACE-36ED-42EF-9DFC-ADC34DA30CFF} (PatchInstaller.Installer) - file://N:\content\include\XPPatchInstaller.CAB
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {88D969C0-F192-11D4-A65F-0040963251E5} (XML DOM Document 4.0) - file://C:\TempEI4\EI40_\msxml4.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38074.2614814815
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab

MV Niss45

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 28-10-04 08:21

Tak for svaret severino.