/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 98
Fra : Cliffe
Vist : 405 gange
75 point
Dato : 14-09-04 11:58

Har haft nogle problemer med min pc, så nu har jeg formateret mit c-drev. Men nu kan jeg ikke installere win 98 igen. Jeg har startdiskette og cd-rom med win98. Men det er som om den ikke vil læse cd-rommen. Under starten spørges der om den skal starte op med cd-rom og det svarer jeg selvfølgelig ja til. Og i dos-promten skriver jeg så install og så køres der en scaning af drevene..... dernæst burde den vel gå i gang med at installere men det gør den ikke.....
Har prøvet at køre installationen direkte fra cd men det virker heller ikke..... hvad kan jeg gøre?????

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 14-09-04 12:18

Kan du se dit CD-drev i dos'n?

Moltov

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-04 12:22

I din BIOS opstart menu sætter du CD-ROM som første BOOT device. Da burde du uden problemer kunne installere fra CD-ROM.

Når du har installeret Win98 sætter du atter hardisk 0 eller A-drevet som første BOOT device.
Benytter du A: som første, skal du huske at sætte din harddisk som anden Boot device ellers kan du ikke BOOT'e uden diskette

Hvis ikke ovenstående hjælper er din Win98 CD-ROM nok beskadiget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Cliffe

Dato : 14-09-04 12:23

Jep.... det kan jeg godt

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 85 point
Dato : 14-09-04 12:25

Hmmm..... du skal nok også vælge harddisk 0 som anden BOOT device efter CD-ROM'en, da du ellers kan få problemer under installationen, da den jo undervejs i processen vil BOOT'e fra c:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-09-04 12:53

Du skal starte emd at formatere din harddisk - gå i dosmode fra disketten og skriv format c: derefter kører du Install fra cdrommen.

Kommentar
Fra : Cliffe

Dato : 14-09-04 13:17

Jeg prøvede dit forslag Molokyle og den begyndte at installerer, men efter et kort øjeblik kom der en besked at intalleringen ikke kunne fortsætte da der allerede fandtes et oparativsystem på computeren. Hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-09-04 13:19

du skal formattere din harddisk først som jeg skrev tidligere.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-09-04 14:01

du kan lige prøve at hente min win98 start (bootdisk ) på denne adresse
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/files/win98boot.exe

og du kan evt læse dette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk
men det er kun for at være 100% sikker på at du vil slette alt på hd

--------------------------------------------------------------
og der er en ting mere du kan gøre nemlig det at når du har kørt fdisk og format så kan du
oprette en mappe på din hd f.eks win98 og så kopiere dine filer somligger på din cdrom
d:\win98
og det gør du på denne måde ( med min boot disk)
efter fdisk og format start op med bootdisk og skriv dc (klon af norton commander dansk )
brug dine pil taster for at navigerer

og når du har kopieret din win98 mappe over på din hd så starter du op med bootdisk igen og nu skriver du
c: tryk enter
cd win98 tryk enter

install tryk enter

Godkendelse af svar
Fra : Cliffe

Dato : 14-09-04 16:11

Tak for svaret molokyle.