/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Atkins diæten
Fra : Peachez
Vist : 5896 gange
50 point
Dato : 13-09-04 22:20

Jeg har nu flere steder forsøgt at finde det berømte Atkins diæt program, men uden held.
Er der nogen der kan give mig den, præcise trin for trin eller er dette helt umuligt?

Vil virkelig gerne igang med at tabe mig, så håber en eller anden vil hjælpe mig..

På forhånd mange tak.

Line

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-09-04 22:58
Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 14-09-04 06:04

Prøv at kigge på
http://www.atkins-diet-information.com/

og atkins com.

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 14-09-04 09:04

Slankekurre virker ikke på lang sigt,desværre
Vil du virkelig gøre insats over for dig selv så skal du tænke meget over hvad du spiser.
Spis reglsmessigt og sundt,mindre fedt,sukker og salt.
Masser af frugt og grønt,men kun et stykke frugt af gangen med noget tids mellemrum.
da frugt indeholder sukker.Vindruer er værst!!
Og der udover dyrk motion vær dag i minimum 30 min. gerne mere.
Jeg ved det er svært at tabe sig og sværere at holde vægten nede.men det er vigtigt at forstå at det er livsstilen der bestemmer med mindre du er syg!!
Mvh. Oscarfisk.
PS.Har man så lyst til en lille usund ting,så motioner lidt bagefter,da du så vil brænde noget af igen.men det må ikke være flere gange dagligt og der må godt gå lidt tid mellem de søde sager.Held og lykke.

Kommentar
Fra : lally

Dato : 14-09-04 09:08

Hej Peachez.

Her er en kur som flere af mine venner har brugt. Det er jo ikke lige den du søger,men et alternativ til det du søger.

Rigshospitalets stofskiftekur
13 dage i helvede.

Du kan skrive din e-mail så sender jeg den til dig.

hilsen lally

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-09-04 10:33

Ja, nu kan jeg ikke lade være med at blande mig, men den der Rigshospitalets stofskiftekur har aldrig nogen sinde haft noget som helst med Rigshospitalet at gøre. Der eksisterer utallige af den slags mærkelige kure bare med forskellige navne der hentyder til kendte hospitaler o.s.v. Og de er fup og fiduser og helbredsskadelige alle sammen.
Det er en såkaldt fup-kur og kan ,hvis man følger den i længere tid, være direkte skadelig for helbredet.
Stofskiftet har ikke umiddelbart en disse at gøre med at tabe sig.
Det er fedtforbrænding der gør at man taber sig, og det er 2 meget forskellige ting.
Den eneste hensigtsmæssige måde at tabe sig på, er sund kost uden fedt , og samtidig en masse motion.

Og for at hæve fedtforbrændingen skal man faktisk spise mere end sædvanligt af ting der ikke feder altså. For det der sker ved en kur hvor man ikke må spise noget særligt (de 13 dage i helvede) det er, at kroppen automatisk sænker forbrændingen. Og det betyder på længere sigt, at når man stopper kuren, tager man endnu hurtigere det tabte på igen.

M.h.t. Atkins kuren, er det lidt det samme. Hvis du gider, kan du selv prøve, at søge lidt på amerikanske sider om "DR" Atkins. Han er af sundhedsmyndighederne derovre, blevet anklaget for, at hans ideologier og kure også er en gang hjemmebrygget fup der heller ikke er sund at følge. Men alligevel ikke så uhensigtsmæssig som "rigshospitalets stofskiftekur"
mvh dova

Kommentar
Fra : Elmark

Dato : 17-09-04 08:09

Hejsa Line

Atkins er ikke bare et lille program som lige kan overleveres via en email eller noget. Du skal købe og læse hele Dr. Atkins nye kostrevolution før du går i gang. Der er mange meget vigtige oplysninger flettet ind i teksten i bogen.
Når det er sagt, så er bogen efter min mening det bedste jeg nogensinde har brugt mine penge på. Jeg har været i gang siden februar og har tabt mig 30 kilo. Jeg mangler stadig 30 mere, men eftersom det er fornøjelse med Atkins, gør det mig ikke noget, at der er tid igen.
Hvis du vil læse lidt mere om Atkins inden du beslutter dig, kan du kigge ind på: www.sitecenter.dk/hanne81 og læse lidt om mine erfaringer med Atkins og lidt om hvad det går ud på.

Held og lykke med dit slankeprojekt

Venlig hilsen
Hanne

Kommentar
Fra : Hellefruergaard

Dato : 20-09-04 09:43

Hej.
Hvis der er nogle der er interessret i at koebe Atkins produkter saa kig her.
Jeg opholder mig i udlandet men kommer hjem den 1/11-04.
Jeg kan skaffe: Bake mix, pandekagemix, chokoladekagemix, banan og noedde muffinmix, pasta, saucer, kosttilskud, milkshakepulver, sirup og forskellige "bars". Men det er altsaa paent dyrt, isaer kosttilskuddet.
Atkins har virkeligt virket for mig, og jeg synes det er synd, hvis andre danskere ikke faar chancen:).
Skriv til Atkinstosen@hotmail.com hvis du vil koebe noget.

Venlig hilsen
Helle

Kommentar
Fra : Hellefruergaard

Dato : 20-09-04 09:44

Jeg kan forresten ogsaa svare paa naesten ethvert sporgsmaal vedroerende kuren..

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 20-09-04 18:21

Det jeg søger er selve idæten.. Jeg vil ikke tabe mig mere end 5kg, men kan ikke tabe dem med motion, da jeg har dårligt knæ og dårlig ryg.

Er der slet ingen der kan skrive til mig hvad jeg skal gøre fra 7 morgen til 24? Jeg vil bare ha den kur men gider altså ik bruge 250kr på en bog.

Kommentar
Fra : Hellefruergaard

Dato : 21-09-04 08:59

Hovedreglerne: Du maa spise alt koed, fisk og fjerkrae+aeg. Derudover maa du spise ca. 7 dl. groentsager om dagen. Men kun groen salat, kaal, agurk, spinat, tomat, radiser+plus nogle andre. Du kan sikkert finde en liste paa nettet. Ca. 2,5 dl. af de groentsager maa vaere: Artiskok, asparges, boennespirrer, aubergine, broccoli, okra+andre.
Du maa spise alle slags olie, men ikke magarine.
Du maa drikke alle sukkerfri drikke, men husk masser af vand.
+maa du spise> 10-20 oliven, en halv advokato og 3 skefulde citronsaft.
Husk at du kun maa faa 20 kulhydrater om dagen. Sukker, mel, ris, pasta, kartofler, frugt og mange andre ting er strengt forbudt!
Find noget soedemiddel du kan lide, dog helst Splenda, som jeg dog ikke tror man kan faa i DK.
Husk at laes bag paa alt ting, der er mange "skjulte" kulhydrater.
gaa ind paa www.atkins.com.

Kommentar
Fra : Elmark

Dato : 21-09-04 18:08

Hejsa Peachez.... (og Helle)

Nummer 1; Atkins er ikke en kur, men et kostprogram som skal følges for livet. Hvis du efter at have tabt 5 kilo begynder at spise de "dårlige" kulhydrater igen, tager du hurtigt det hele på og mere til.
Nummer 2; Motion er absolut nødvendig. Selvom du har dårligt knæ og ryg, er der masser af øvelser du kan lave. Evt. siddende. Kontakt evt. en fysioterapeut.

Hvis du bare søger en hurtig måde at smide 5 kilo på og ikke ændre din kost for livet, var det så ikke lidt nemmere at tælle kalorier i en kort periode?

Helle; Hvorfor mener du, at ALLE sukkerfri drikke er okay? Det er jo ikke ligefrem Dr. Atkins' egen påstand!

I stedet for Splenda, kan man her i Danmark købe Stevia eller Hermesetas som er de bedste sødemidler. (Stevia langt den bedste).

Som en lille sidebemærkning vil jeg sige, at jeg aldrig håber at alle Atkins-produkterne kommer til Danmark og forpester os på samme måde som DDV produkterne forpester nogle nu! Bare fordi et produkt er "low-carb" er det ikke nødvendigvis et godt produkt. Vi skal nok huske på, at langt de fleste produkter er kommet til efter Dr. Atkins' død og at mange af dem indeholder alle de tilsætningsstoffer (e-numre) som den gode doktor rådede os til at holde sig fra, for at skåne vores krop for at skulle bruge for meget energi på udrensning af "giftstoffer".

Og dette er absolut ikke en kritik af dig Helle, men blot min mening. Under alle omstændigheder er det pænt af dig at tilbyde hjælp. (Mange produkter kan i øvrigt købes gennem low-carb.dk)

Venlig hilsen

Hanne

Kommentar
Fra : Hellefruergaard

Dato : 22-09-04 08:04

Hej Hanne

Jeg er fuldstaendig enig med dig... Det med sodavandene skriver jeg fordi, at det er hovedreglen. Jeg kan jo ikke ligefrem gaa i detajler her:)
Jeg siger ikke det er sundt, men det virker for mig.

Kommentar
Fra : Elmark

Dato : 22-09-04 18:34

Hejsa Helle....okay....jeg ved ikke hvad Atkins Nutritionals skriver om sodavand, men i bogen (DANKR) skriver han, at man kun bør drikke sodavand sødet med splenda. I Danmark er langt de fleste sodavand sødet med Aspartam!
Detaljer er under alle omstændigheder næsten umuligt, da der er så mange faktorer der spiller ind.
Jeg har ikke rørt sodavand en eneste gang mens jeg har været på Atkins, min sukkertrang er simpelthen væk!

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 50 point
Dato : 04-10-04 09:28

Hejsa

Atkins har ihvertfald formået at skille vandene, enten er man normalt for eller imod hans ideer. Det er i virkligheden lidt synd, for hans ideer om ikke at spise de kulhydrater der booster ens insulinniveau op er virkelig gode. Til gengæld er hans ideer om at man kan spise fedt det stik modsatte.

En velafbalanceret kost, hvor man sparer på både fedt og kulhydrater er ideelt. Hvis du vil vide hvad du kan og må spise hvis du vil tabe dig kan du hente en fødevaretabel her http://www.tabdiglet.dk/kalorietabel.html så kan du sammensætte din kost uden problem. Den er 100% gratis, og det er det iøvrigt også hvis du skal have yderligere råd og hjælp på http://www.slankigen.webbyen.dk

mvh

Henning

Godkendelse af svar
Fra : Peachez

Dato : 08-10-04 11:00

Tak for svaret henningborchert.
Kan godt være at Athkins ikke var den rette for mig, når det jo ikke er mere end 7kg, jeg vil tabe mig, og synes at du var den der overraskede mig meget.. Mange tak for hjælpen. Tror bare jeg skal prøve at tænke mere over hvordan jeg spiser og finde en slags motion der passer mere til mig..

Hilsen
Line
Ps. rigtig godt klaret, det med vægt-tabet

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 08-10-04 11:58

Takker både for points og hilsenen.

Hvis du kun skal af med kg, så er det forholdsvis nemt, hvis du blot er opmærksom på at få lidt flere proteiner i den daglige kost, da de mætter meget mere end andre kalorier.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : advogirl

Dato : 03-12-04 10:04

Jeg har købt bogen, og jeg synes det er fascinerende læsning. Atkins fraråder at man laver kuren fedtfattig, og det passer jo fint sådan en som mig, der elsker fløde, mayonnise osv. Jeg er ikke ret tyk, skal kun tabe mig omkring 5 kg., men jeg kan lide hans filosofi om ikke at fylde kroppen med sukker, det må da være en god idé. Jeg vil ikke gå på hans induktion med kun 20 kulhydrater pr. dag - jeg skal som bekendt kun tabe mig en smukle - men jeg skærer ned hvor jeg kan, slut med sukker. Hvis man nu skærer ned på kulhydraterne + skærer ned på fedtet, så må det da give resultat, men er det så sundhedsskadeligt?Noget fedt skal man jo have. Jeg savner alternativer til f.eks. rugbrød og pasta og kartofler, altså tilbehør til den almindelige frikadelle om jeg så må sige. Er der nogen der har erfaringer der. Det der også er fascinerende er, at man skulle kunne få mere energi. Se det er noget jeg godt kunne bruge, i stedet for at skvatte i søvn til TV-avisen kl. 19.00 hver aften....så jeg håber det virker. Alle erfaringer er velkomne, negative som positive.

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 04-12-04 23:52

Hejsa..
Har været hos min læge, og han sagde at hvis man nøjes med at spise 1400kal pr dag, så vil man hurtigt tabe sige de ekstra kg, jeg skal nemlig også "kun" tabe mig de 5kg..

Ved ik om det evt vil hjælpe dig? Jeg har i hvert fald fået at vide at Athkins kuren kan øddelægge dine spise vaner og at du aldrig kan spise alm igen.. Men hvad ved jeg...
Synes i hvert fald at det med de 1400kal r en go start...

Kommentar
Fra : Gisela

Dato : 05-01-05 19:06

Hej,
Jeg må sige at jeg glæder mig til at komme igang med Atkins, Jeg skal tabe mig mindst 18 kilo og jeg begynder på mandag, derefter vil jeg overveje om det så bliver en kostændring for livet.
Held og lykke til jer alle med det i nu er i gang med.
Mvh
Gisela