/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Harddisk
Fra : cdripper
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 13-09-04 16:53

Jeg har en harddisk, som er delt op i to.... Jeg vil gerne have den lavet om så der kun er en ???
På forhånd tak.

cdripper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 17:23

Er der data du vil gemme derpå? Hvilket filsystem er der på harddisken?

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 13-09-04 17:34

Lad vær med det, dit styresystem klare det hele.
Det har de gjort i mange år.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 13-09-04 17:40

Det kan, så vidt jeg ved, kun lade sig gøre med partition magic eller et image program. har du sådan noget ?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 13-09-04 17:58

Gå i kontrolpanel - ydelse og vedligeholdelse - administration - Computeradministration og vælg - diskhåndtering - der kan du dele og samle dine diske som du har lyst. (partitioneringer)
cccf.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-09-04 19:49

cccf - da vist ikke med data i behold.

Men Partition Magic kan gøre det, hvis der er fri plads til at gøre det. Ca. 600kr.

Denne diskette kan også gøre det.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.

ADVARSEL - du kan slette hele din HD ved forkert brug af disketten.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 13-09-04 22:51

Nej emesen - men det fremgik heller ikke af spørgsmålet at data skulle bevares.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 13-09-04 23:23

Det er egentlig logik for mig at cdripper vil bibeholde sine data og så bare udvide sin partition - ellers kunne han jo bare formattere- eller tager jeg fejl?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 23:53

Tja det finder vi jo ud af når han engang dukker op!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-09-04 23:55

ok >cccf - det står ikke helt klart.
cdripper > Vil du beholde styresystem data som er på dine 2 drev.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 13-09-04 23:55

her en guide til hvordan du gør
http://riversen.dk/?side=instruktion.php

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 14-09-04 15:08

har fundet ud af det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-09-04 18:58

Så lad os høre resultatet

Kommentar
Fra : wi

Dato : 14-09-04 22:20

Emesens diskette løser dine problemer