/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD -> AVI: Problem med Codec
Fra : Bkrak
Vist : 438 gange
20 point
Dato : 11-07-02 22:18

Jeg har rippet en DVD og vil nu gerne have det lagt ned i AVI-format.

Jeg har både DVD2AVI og FlasKMpeg, har DivX codec 5.0 installeret, men ingen af de to programmer kan finde denne codec. De giver kun en enkelt valgmulighed, nemlig en Cinepak Codec fra 1995...

Jeg bruger win2000 og har ingen problemer med at afspille DivX!

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 11-07-02 22:52

Hej Bkrak,

jeg vil foreslå dig at kigge lidt på denne side mens det stadig eksistere... -->
http://divxit.geekgear.dk/
klik på artikler...

jeg vil nu foreslå dig at bruge EasyDivX istedet for Flaskmpeg... men når du skal vælge det codec du ska' bruge... så prøv at bruge piltatserne op og ned for at vælge DIVX 5.0... der er nogle gang en "Bug" i vælgningen af codec, der kræver at man bruger piltasterne...

her er en artikel omkring EasyDivX -->
http://divxit.geekgear.dk/artikler.php?artikel=32&kategori=1
som ka' hentes her... -->
http://easydivx.does.it

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Bkrak

Dato : 11-07-02 23:02

Tak for svaret strarup.
Det var den med piletasterne... (Nu har jeg kun kæmpet med det i små 4 timer.... Piletasterne længe leve!)

Du får alt hvad jeg ejer og har af point som nyoprettet bruger... sølle 20 point er hvad jeg har!

Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 23:26

Hej Bkrak,

det var så lidt... det bedste er da at du nu har fået det til at funke...

men ellers ka' jeg nu stadigvæk anbefale at bruge EasyDivX da den gør det meste af arbejdet for dig, ved hjælp af nogle få klik...

men held og lykke med det... hvis du har flere spørgsmål så bare stil dem... så ska' jeg nok prøve at hjælpe så godt jeg ka'...

Mvh.

Strarup