/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Screenshot
Fra : Marchwitz
Vist : 834 gange
100 point
Dato : 13-09-04 14:39

Hvordan tager man egentligt et screenshot af et windows program?

Jeg er støt på behovet i forbindelse med løsning af et problem i Outlook opsætningen af en bestemt email adresse, hvor udbyderen spørger efter et screenshot af opsætningen.
Men der er vel en generel måde at tage et screenshot på af et hvilket som helst windows program, eller hva' ? Det er sikkert børnelærdom, men jeg ved det altså ikke.

M.v.h.
Kim

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 13-09-04 14:42

Print Screen skulle tage et screenshot som du så kan lægge ind i word eller et billedbehandlingsprogram!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 14:42

Ligger normalt lige til højre for F12 knappen

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 13-09-04 14:43

Meget nemt.

Tryk på knappen "prt scr", gå derefter ind i f.eks word eller et billedbehandlingsprogram og vælg "indsæt"

Hvis du kun vil have det aktuelle vindue trykker du "alt" + "prt scr"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 14:44

Screenshottet bliver gemt i din udklipsholder. Så går du ind i Word f.eks og højreklikker i dokumentet og vælger sæt ind!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-09-04 14:47

Jeg bruger Printkey 2000
et lille free program
kan hentes her http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=292

Kommentar
Fra : gril

Dato : 13-09-04 14:52

Screen Print & Capture kan gøer det du kan download det her:http://www.download.com/Screen-Print-Capture-32/3000-2384-10188787.html?tag=lst-0-4

Godkendelse af svar
Fra : Marchwitz

Dato : 13-09-04 15:38

Super flot tedd.
Det virker jo.
Jeg tænkte nok det var nemt. Jeg må ha' sovet i timen da emnet var oppe.
Undskyld iøvrigt ventetiden. Jeg skulle lige reparere bil

Kim

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 15:39

Ok så stiller jeg dig et spørgsmål næste gang jeg skal ha repareret en bil

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 13-09-04 15:43

Og tak til jer andre for et par gode link.
Kim

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 13-09-04 15:45

Så får du et svar på "gadeplan"

Kim (GodtNok)