/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Genbestillingsliste i C5
Fra : njlorenzen
Vist : 1054 gange
100 point
Dato : 13-09-04 11:52

Når jeg i Concorde C5 (ver. 3.0 SP2) udskriver en genbestillingsliste, tager den ikke forbehold for de varer jeg allerede har bestilt via indkøbsmodulet. Jeg vil i princippet gerne have, at genbestillingslisten ud over faktisk beholdning samt kundeordrer også tager hensyn til både varer på vej hjem (registreret i indkøbsmodulet) samt ønsket minimum beholdning indtastet i lagermodulet således, at genbestillingslisten reelt er et udtryk for hvad der skal genbestilles.

Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 14-09-04 00:10

Man kan jo argumentere for de vare der er registret i indkøb jo ikke nødvendigvis kommer, men det er jo en anden sag.
Checker det lige tirsdag.

Kommentar
Fra : njlorenzen

Dato : 14-09-04 09:02

Vi ændrer først status fra "Ingen ændring" til "Bestilt" når vi har en bekræftet leveringsdato fra leverandørerne, så det problem har vi ikke. Til gengæld er varerne ofte 8 uger under vejs (skib fra USA), og med mere end 1.000 varenumre kan vi ikke manuelt på genbestillingslisten overskue, hvad der er på vej hjem og hvad der reelt skal bestilles.

Accepteret svar
Fra : t_seberg

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-04 16:26

Du kan ikke sætte det op via parametre, så det vil tage en af dine rapport tilretninger.
Jeg vil foreslå at du i consol-versionen i udviklings menuen retter rapporten LagGenbestilling.
Der på retter Qt'en (Alt+F6) kørslen pre-output.
Efter linien #Disponibel.........

Tilføjes en linie der opskriver disponibel med det du har bestilt: #ADD(&Disponibel,LagBeholdning.Bestilt)
Så vil du kunne se hvad du mangler at bestiller på rapporten tager du minimum og trækker disponibel fra.

Du er velkommen til at kontakte mig på torsten@dns-it.dk

Kommentar
Fra : njlorenzen

Dato : 24-09-04 09:34

Hej Torsten,

Beklager at der gik lidt tid... nu har jeg implementeret din løsning, og det fungerer perfekt. Tak for det!

Godkendelse af svar
Fra : njlorenzen