/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
treadmaster
Fra : 26xx
Vist : 1199 gange
100 point
Dato : 13-09-04 00:18

Hej, er der nogen der har erfaring med at fjerne gammel treadmaster dæksbelægning på en ældre sejlbåd?Hilsen Bent.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-09-04 20:02

Hvad slags dæk er der under og hvilken type treadmaster?

Kommentar
Fra : 26xx

Dato : 16-09-04 16:32

glasfiber, findes der flere typer treadmaster?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-09-04 17:09

Hej 26xx
Der findes flere typer, men når dækket er glasfiber er det formodentlig limet på, og så vil jeg foreslå at, du taget en elektrisk varmepistol (hårtørrertype) og varmer treadmasteren op, så skulle du kunne trække det af, når limen bliver varm. Start fra en ende af, så du løsner et stykke af gangen. Der vil sidde lidt lim tilbage på glasfiberen, som kan fjernes med acetone, fortynder eller lignende alt efter hvilken type lim der er brugt.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-09-04 05:49

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dab