/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Diane Mite p-piller
Fra : Janet
Vist : 9617 gange
222 point
Dato : 11-07-02 21:19

Hej med jer

Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med Diane Mite p-piller? Jeg overvejer nemlig at skifte til netop dette mærke...

Med venlig hilsen
Janet

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 222 point
Dato : 12-07-02 20:16

Hej

Jeg har en Niece som bruger Diane Mite p-piller, grunden til at hun ( i samråd med Lægen ) valgte netop denne type
p-pille var, at hun er meget plaget af uren hud og bumser. Diane Mite p-piller skulle være specielt effektive mod denne gene, hun er meget tilfreds med resultatet hun "blomstrer" ikke så meget mere , ellers mærker hun ikke den store forskel i forhold til hendes tidligere P-pille (Meloden).

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Janet

Dato : 12-07-02 21:00

Tak for svaret!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 08:40

Janet <Janet.news@kandu.dk> scribbled:

Hej Janet

> Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med Diane Mite p-piller?
> Jeg overvejer nemlig at skifte til netop dette mærke...

Nu er det meget individuelt hvordan man reagerer på p-piller og for at få
klarhed er du næsten nødt til at prøve dem, f.eks oplevede jeg manglende
sexlyst med et af de mildere produkter på markedet, (ok så blev jeg da ikke
gravid, men ikke helt den virkning jeg var ude efter
Hvorfor overvejer du at skifte, er der noget galt med dem du får nu?

Mvh
--
Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;
they just learned to hide in books.

Kommentar
Fra : Janet

Dato : 07-08-02 12:16

"Sanne Bülow" skrev d. 07-08-02 08:40 dette indlæg :
> Janet <Janet.news@kandu.dk> scribbled:
>
> Hej Janet
>
> > Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med Diane Mite p-piller?
> > Jeg overvejer nemlig at skifte til netop dette mærke...
>
> Nu er det meget individuelt hvordan man reagerer på p-piller og for at få
> klarhed er du næsten nødt til at prøve dem, f.eks oplevede jeg manglende
> sexlyst med et af de mildere produkter på markedet, (ok så blev jeg da ikke
> gravid, men ikke helt den virkning jeg var ude efter
> Hvorfor overvejer du at skifte, er der noget galt med dem du får nu?
>
> Mvh
> --
> Sanne Bülow
> Dragons aren't extinct;
> they just learned to hide in books.
>
Hej Sanne
Jeg skiftede til Diane Mite for ca. en uge siden. Der var egentlig ikke noget galt med de p-piller, jeg tog før (Gynera), men jeg havde hørt, at Diane Mite måske kunne hjælpe på uren hud og hårvækst. Ikke fordi det er et kæmpe problem - jeg tror faktisk bare, det er mig, der er sart. Men når der ikke er flere bivirkninger, end ved andre p-piller, kunne jeg jo lige så godt prøve.
Jeg begyndte at tage p-piller, da jeg var 15, og har egentlig aldrig rigtig haft lyst til sex - måske derfor.... Jeg kunne godt tænke mig at se, om jeg fik mere lyst uden p-piller, men synes ikke, der er nogle alternativer, der passer på mig.... så jeg må nok leve med det, selvom det nok har ødelagt en del.
MVH Janet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 11:35

>Jeg begyndte at tage p-piller, da jeg var 15, og har egentlig aldrig
>rigtig haft lyst til sex - måske derfor.... Jeg kunne godt tænke mig at
>se, om jeg fik mere lyst uden p-piller, men synes ikke, der er nogle
>alternativer, der passer på mig.... så jeg må nok leve med det, selvom
>det nok har ødelagt en del.
>MVH Janet
>

Hej Janet.

Hvis det ligefrem har ødelagt en del, så var det måske alligevel værd
at overveje en periode uden p-piller for at se om du fik mere lyst?
Jeg ved godt, at det med kondomer kan være lidt "besværligt", men hvis
lysten er der, så er min erfaring at det ikke gør så meget.
(Men der kan selvfølgelig også være andre grunde til at kondomer ikke
er et alternativ?!)

Håber du finder ud af noget!

--
Venlig hilsen Bitten.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 11:51

Janet <Janet.news@kandu.dk> scribbled:

Hej Janet
..
> Jeg begyndte at tage p-piller, da jeg var 15, og har egentlig aldrig
> rigtig haft lyst til sex - måske derfor.... Jeg kunne godt tænke mig
> at se, om jeg fik mere lyst uden p-piller, men synes ikke, der er
> nogle alternativer, der passer på mig.... så jeg må nok leve med det,
> selvom det nok har ødelagt en del.

Det kan så være du oplever en forbedring ved at have skiftet, jeg har
efterhånden prøvet et par mærker, nogen påvirkede sexlysten andre blev jeg
deprimeret af, det tog lidt tid for min læge at finde et mærke hvor jeg ikke
oplevede uønskede bivirkninger, men det er da lykkes, så hvis du stadig
efter skiftet oplever bivirkninger så snak med din læge om det, det er jo
det han blandt andet er der for

Problemet med den manglende sexlyst ved p-piller syntes jeg da er et stort
problem, især hvis man ikke er opmærksom på, at det er p-pillerne der kan
have den effekt, min mand blev ret overrasket da jeg holdt op med dem, og
jeg er ret sikker på, at fandtes der ikke et alternativ, der ikke havde
denne bivirkning, ville han gladeligt finde en anden løsning

Mvh
--
Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;
they just learned to hide in books.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-08-02 11:41

> Hej Sanne
> Jeg skiftede til Diane Mite for ca. en uge siden. Der var egentlig ikke
> noget galt med de p-piller, jeg tog før (Gynera), men jeg havde hørt, at
> Diane Mite måske kunne hjælpe på uren hud og hårvækst. Ikke fordi det er
> et kæmpe problem - jeg tror faktisk bare, det er mig, der er sart. Men
> når der ikke er flere bivirkninger, end ved andre p-piller, kunne jeg jo
> lige så godt prøve.

<snip>

> MVH Janet

Hej med jer...

Et godt alternativ til Diana Mite hvis det drejer sig om uren hud m.v. er et
forholdsvist nyt mærke der hedder Yasmin. Lavere østrogenindhold og man
skulle ikke ta'på i vægt....siger de!?

Mvh AC

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-08-02 12:32

Anne Carstensen <ac@tdcadsll.dk> wrote:

> Et godt alternativ til Diana Mite hvis det drejer sig om uren hud
> m.v. er et forholdsvist nyt mærke der hedder Yasmin. Lavere
> østrogenindhold og man skulle ikke ta'på i vægt....siger de!?

for mig har det passet fint nok*G*
ihvertfald har jeg ikke taget på af Yasmin, hvor jeg tidligere havde
vægtøgning i forbindelse med mine tidligere p-piller ( som jeg sæfølig ikke
kan huske navnen på lige nu*G*)
derudover har jeg ikke de samme problemer med PMS som var den primære årsag
til at jeg i sin tid skiftede....

meningen var egentlig at jeg skulle stoppe med p-piller da kæresten er
blevet sterriliseret, men efter 2 mdr var jeg så hysterisk af PMS at jeg
ikke var til at holde ud at være sammen med, ikke engang jeg selv kunne
holde det ud....
så det fik en ende og jeg er nu igen ( og lykkelig) på Yasmin*G*

og har heller ikke her i anden omgang oplevet nogen generende
bivirkninger.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-08-02 12:34

Janet wrote:
> Hej med jer

Hejsa

> Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med Diane Mite p-piller?
> Jeg overvejer nemlig at skifte til netop dette mærke...

Da jeg for fem år siden alligevel skulle begynde på p-piller anbefalede min
læge mig Diane Mite, da de skulle være gode mod uren hud. Min hud var
mildest talt problematisk på daværende tidspunkt, hvorfor vi lige så godt
kunne slå to fluer med et smæk. Men efter tre dage, blev jeg nødt til at
ringe til hende for at få et alternativ. Jeg havde da grædt uafbrudt siden
jeg startede på pillerne. De følelsesmæssigge virkninger var for mig for
tunge at bære.

Istedet fik jeg et mærke der der hedder Cileste, som også hjælper på min
hud, men uden de andre virkninger på humøret.

Det var for mine 25 øre.

Mange venlige hilsner, Kristine.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-03 23:40

"Janet" skrev d. 07-08-02 08:31 dette indlæg :
> Hej med jer
>
> Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med Diane Mite p-piller?
> Jeg overvejer nemlig at skifte til netop dette mærke...
>
> Med venlig hilsen
> Janet
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-03 23:41

"Janet" skrev d. 07-08-02 08:31 dette indlæg :
> Hej med jer
>
> Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med Diane Mite p-piller?
> Jeg overvejer nemlig at skifte til netop dette mærke...
>
> Med venlig hilsen
> Janet

Hej Janet,

Jeg har taget Diane Mite i en 3 års tid efterhånden og er meget glad for
dem. Jeg har ikke haft nogen som helst bivirkninger og har fin lyst til
sex og det hele...hehe.
De kan klart anbefales!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Andie

Dato : 12-06-03 22:41

Hej allesammen!
Jeg har lige læst alle jeres svar igennem, for jeg skal menlig også begynde at tage Diane Mite. Jeg er bare bange for at tage på i vægt!
Er det noget i har oplevet???

Mange hilsner Anna

Kommentar
Fra : zilla29

Dato : 08-01-09 00:18

jeg har taget diane mite i over 11 år nu og har ingen vægt fået ydeligere
og min hud blev fin igen altså ikke barbie fin men ikke som ellers
og jeg var glad for mærket
og når jeg skriver var er det fordi jeg er stoppet på p piller da vi gerne vil have en guldklump mere så duer det jo ikke at være på p piller lol
men kan varmt anbefale dem men de er jo ikke billige de koster omkring 200 kr
altså når jeg siger ikke billige er det ikke fordi man ikke har råd til dem men i forhold til andre mærker

hilsen zilla29