/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fil check hver gang ved opstart på xp
Fra : gizmodk
Vist : 431 gange
70 point
Dato : 12-09-04 21:18

hver gang min windows xp home starter laver den blå skærm og skriver nåei med fil check, kan bare gå uden om det, men kan man ikke rette det ??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 70 point
Dato : 12-09-04 23:01

næste gang du kommer ind i windows så gå under Start > Kør og skriv chkdsk /f Windows vil skrive et eller andet med at det kræver du lukker og genstarter så sig ja! Så genstarter du og lad chkdsk køre helt færdig denne gang. Så burde problemet være løst til næste gang du starter op!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-09-04 23:02

Hejsa

Det der sker er at den laver en kontrol af din harddisk-det kan skyldes at computeren er blevet lukket ned forkert.
Du skal ikke annulerer denne kontrol,men lad den blive færdig,for ellers så starter den bare op med at lave en kontrol igen næste gang du starter din computer.
Denne kontrol retter fejl på din harddisk.

Bagefter kan du også lige lave denne kontrol.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 13-09-04 09:21

For at disable denne indstilling hvor scandisk kører ved hvert opstart skal du gå i dosprompten og skrive:
chkntfs /x C: - hvor dit drev er C: så starter den ikke mere.

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 13-09-04 19:37

hej brian

den skriver chkdsk, dit råd hjalp ikke prøver det andet

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 13-09-04 19:40

hej tedd

kan ikke få dit råd til at virke har du skrivet rigtig ??

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 13-09-04 20:03

ja jeg har skrevet rigtigt, Hmm gå først i regedit og tjek denne sti:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\
CONTROL\Session Manager

Tjek at deafultværdien for BootExecute = REG_MULTI_SZ, autocheck autochk *

og udfør så kommandoen chkntfs /x c: HVIS c: er dit drevbogstav?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 20:07

Hvem er det du snakker til? skriv chkdsk /f husk mellemrummet før /

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 13-09-04 20:08

Hvis den stadig kører ved hver opstart skal du scanne din disk for fejl - det kunne godt tyde på at den har nogle problemer som måske kan rettes - hvad hedder harddisken?

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 13-09-04 20:39

WDC WD2000JB-00DUA1

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 13-09-04 20:41

Enheds Egenskaber
Driver Beskrivelse   WDC WD2000JB-00DUA1
Driver Dato   01-07-2001
Driver Version   5.1.2535.0
Driver Leverandør   Microsoft
INF Fil   disk.inf

Enheds Producent
Firma Navn   Western Digital Corporation

Godkendelse af svar
Fra : gizmodk

Dato : 22-03-05 17:44

Tak for svaret tedd.