/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
_RESTORE/TEMP
Fra : OleP
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 12-09-04 20:06

Er der nogen der kan forklare mig følgende...min Avast viruskiller finder 3 virus som den ikke kan delete eller sætte i quarentaine....de ligger i mappen _restore/temp som er en skjult mappe...men når jeg går ind i mappen _restore,så er der ikke nogen mappe der hedder temp!...og der var der virusfilerne skulle ligge...
Hvad gør jeg forkert?
På forhånd tak for svarene..

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 12-09-04 20:11

Fordi man altid skal køre en virusscanning i fejlsikker tilstand!

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 12-09-04 20:13

okay..det vil jeg så gøre....det undre mig bare stadig at jeg ikke kan se den mappe der hedder _restore/temp....der hvor filen skulle ligge...er den dobbelt skjult??

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 12-09-04 20:30

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 23:05

fordi det er en mappe windows bruger midlertidigt mens du scanner! Restore mappen bliver faktisk hele tiden brugt af windows!

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 14-09-04 19:06

AHH....restore/temp er noget med computeren gemmer filer i den mappe,så den kan lave systemgendannelse,hvis man skulle komme ud for det......
Så selv om virusprogrammet ikke kan fjerne skidtet så kan den sagtens finde stien til virussen,men man kan man ikke åbne mappen der hedder _restore/temp....den er en slags "dobbeltskjult"
Til gengæld skal systemgendannelse bare slås fra....virusscanneren startes igen...og vupti....AWAY WITH THE VIRUS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-09-04 20:25

Ja det lyder rigtigt