/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Crashed Harddisk
Fra : DJ_Puden
Vist : 495 gange
150 point
Dato : 12-09-04 13:24

Forleden dag da jeg kom hjem, så jeg at min skærm var gået ud i dos hvor der stod: forkert disktype el. lign. Tryk Ctrl + alt + del for at genstarte, og det var den eneste mulighed jeg havde.

Så prøvede jeg at sætte Xp cd´en i og prøvede at lave en repair, men den kunne slet ik finde partitionen.

Heldigvis havde jeg en ekstra disk hvor jeg lige idag har installeret win XP på.
Så satte jeg den crashede harddisk til (Hvor jeg håbede at den kun var en windows fil eller noget der var beskadigt)
Men ak nej, jeg kan´kun se 1 fil inde på den, selvom den siger at 86GB er fyldt og at der er omkring 27GB tilbage.

Er der ik en mulighed for at man kan komme "ind" på den på en måde...?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 13:36

Du kunne forsøge med PC inspector http://www.convar.de/default.asp

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 12-09-04 14:11

Det er bare noget møg.... Den kan godt finde de logiske og fysiske drev, men lige så snart jeg trykker på start, så popper der en fejl boks op og siger noget med "access violation at adress bla bla bla.....

Jeg kan slet ik komme ind på den.... Den kan da godt læse NTFS, ik?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 15:54

Du kunne prøve harddisk producentens hjemmeside. Der findes ofte tools eller link til tools.
PC inspector er glimrende, men ikke i alle tilfælde.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 12-09-04 18:55

Hvis PC Inspector ikke kan klare det er det fordi der er fejl på disken. PC Inspector stopper ved visse fejl, for ikke at ødelægge noget, der ellers godt kan reddes med mere professionelle værktøjer.

(i øvrigt - her er det direkte link til download - på dansk..:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/download.htm )

Prøv at spørg - http://www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : fritzx

Dato : 17-09-04 22:32

Under foresætning at en virksom XP installation haves så prøv nedenstående:

Foretag en backup med Norton Ghost af den defekte disk installeret som secondary master.

Efter backup åbnes backupfilen fra XP med Norton Ghost Explorer som er en del af Norton Ghost.
Nu skulle selv filer som normalt er krypteret i windows herunder Documents and settings være tilgængelige. (Stor fejl fra Microsoft)

Det har tidligere fungeret for mig.

Mvh. Fritzx