/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG antivirus 6 og 7
Fra : bimbobo2
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 12-09-04 08:49

Hej,
jeg har nu installeret og prøvet disse to versioner, efter mange år med Norton AV.
Det bekymrer mig lidt, at AVG i begge versioner ikke bestå en en "script blocking" test som jeg fandt på Symantec side. http://service1.symantec.com/SUPPORT/sunset-c2002kb.nsf/f7d6cb402f0b760785256ee600549628/df2accd68b89c05185256edd00478d60?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Hvad skal man gøre?

Jeg har skiftet fordi Norton giver bøvl med Outlook og Outlook Express og mails en gang imellem.
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 11:28

Lige den test ville jeg ikke være så bekymret for. Den er tilsyneladende baseret på Nortons virkemåde.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 12-09-04 13:21

Hej Bjarne,
tak for svaret... Udover Eicar side, er der noget andet for at teste AVG Pro.
Eicar var ok på nær Eicar.txt! Alle andre Eicar tests var AVG god til at alarmere om.
Andre forslag.
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 13:31

Jeg kender ikke noget der virker anderledes end Eicar, men jeg ville ikke lægge så meget vægt på de tests.
AVG er blevet testet i praksis af mange og det er bestemt et glimrende program, men de mere snedige nye vira kan den sandsynligvis ikke klare, men det kan Norton heller ikke altid.
Jeg anvender selv Norman http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#Norman (der er en lille test på samme side nederst).
Avast er også en mulighed, den kan du finde omtale af på samme side.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 12-09-04 16:39

Hej,
den test har jeg prøvet og det gik godt.
Mht Norman, jeg har Webspeed og TDC tilbyder det til 10,- om måneden, men min nabo (XP) har haft bøvl med den og jeg måtte hjælpe hende med reformattering af HD!!!
Så jeg er ikke særlig begejstret for ideen.

Jeg bliver lidt med AVG Pro og lad os se!
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-09-04 11:41

Det syntes jeg roligt, at du kan gøre.
Norman er et godt program, men kan være ret så kompliceret hvis man har klikket forkert i forbindelse med Firewal'en.
Jeg har AVG på en af mine maskiner, som dog kun bruges begrænset, men der har aldrig været virusproblemer, og jeg skanner jævnligt online for at være sikker.
Online skanning:
http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_launch.php
http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-09-04 13:15

Tak igen.
Jeg vil som sidste ting prøve NOD32...trial! Man siger det skulle være rigtig god!
Mvh