/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
maling af plasttønder
Fra : lexion
Vist : 1646 gange
50 point
Dato : 11-09-04 21:47

Hej
Er der nogen der kender en maling der vil holde på disse blå plasttønder man ser rundt omkring bla. til opsamling af regnvand

Accepteret svar
Fra : Splitcane

Modtaget 50 point
Dato : 11-09-04 23:19

Jeg har købt noget spray hos den lokale farvehandel. Han kunne vejlede en smule men ikke meget.
Tønderne (fodertønder til jagt) har jeg slebet med lidt fint sandpapir og malet herefter. Det holder fint, hvis ikke de skal flyttes en gang om dagen. Men malingen vil skalle af under transport, på de steder hvor de står og gnaver mod hianden. Det retter jeg op på, ved at have en spray med, når de skal sættes ud igen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-09-04 09:39

Hvis det skal være mere holdbart skal du matslibe dem med sandpapir, derefter skal de have en specialgrunder som kan købes i byggemarkedet. Den giver god vedhæftning og derefter skal de males.

Godkendelse af svar
Fra : lexion

Dato : 12-09-04 10:07

Tak for svaret Splitcane.
De bliver netop brugt til fasanfoder,men bliver aldrig flyttet