/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Rødvinsplet?!
Fra : creamygirl
Vist : 10636 gange
100 point
Dato : 11-09-04 20:57

Øv!

Har lige kastet et helt glas rødvin ud over en hvid strikketrøje

Så please...hjælp mig med et tip til, hvordan jeg får den fjernet..

//Creamy

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-09-04 21:01

Hvidvin på med det samme.
Og bagefter til vask. Hvidvinen skulle neutralisere rødvinen.
Danskvand kan evt. bruges.

ellebye

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-04 21:03

Først dupper du så meget af det af som du kan med køkkenrulle. Derfeter overhælder du pletten med Danskvand. Lad det lige suge ind. Så dupper du igen med køkkenrulle til det er næsten tørt. Så dækker du pletten med KArtoffelmed. Sørg endelig for at det kommer godt ned imellem maskerne på den strikkede trøje. LAd så tørre HELT. Så kan du støvsuge det hele af. Skulle der stadig være en lille skjold, srøjter du lidt AJAX-pletløsner på og smider den i vaskemaskinen. That should take care of That, som Victor Borge sagde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 21:05

Undskyld stavefejlene men er der noget du ikke forstår, så spørg endelig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 21:07

P.S.: Jeg har siddet ved tasturet og knoklet med en programmeringsopgave 10 timer idag, så øjnene er slørede og fingrene halvlamme.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-04 21:08

jeg har brugt glycerin med godt resultat. Smør alt godt ind og lad det sidde i mindst 5 min. og så i vaskemaskinen.
Med venlig hilsen
mango

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 21:15

Så er jeg på røven. Befinder mig i øjeblikket hos en veninde og hun ejer ingen af disse ingredienser. Kan den ikke lægges i koldt vand indtil jeg får fremskaffet noget danskvand?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 21:15

Prøv i første omgang at holde trøjen under rindende vand.
Derefter kan du duppe pletten med opvaskemiddel. Lad trøjen ligge i mindst 5 timer.
Hvis den tåler maskinvask, så er det herefter en tur i vaskemaskinen.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 11-09-04 21:15

Spring i havnen med en 50kg betonklods om benene, så forsvinder skidtet.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-04 21:18

Du kan som en start smøre den ind i ufarvet (det er vigtigt) opvaskemiddel..men slap bare af, det glycerin skal nok tage det, ellers gentager du bare behandlingen. Der sker ikke noget ved at den bliver tør..jeg har prøvet det nogen gange efterhånden

Mango

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 21:21

For det første: Hvidvin kan nok gøre den røde farve lysere, men Hvidvinen indeholder jo også såvel farve som sukkerstoffer, Der vil Danskvand være renere og mere effektiv fordi den har en "bruseeffekt".

Du må IKKE lægge hele trøjen i vand, det vil få pletten til at sprede sig og forværre tingene. HAR hun ingen køkkenrulle så brug Vat eller nogen bomuldsstof til opsugningen. Du KAN selvfølgelig bruge alm. vvand, men KUN på selve pletten. HAr hun ikke KArtoffelmel, så brug alm. hvedemel.
Altså gå så tæt på de ingredienser jeg anviser som muligt, men følg derudover opskriften.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 21:26

Creamygirl -> Alt der kan suge kan erstatte køkkenrullen: Bleer, Mensesbind o.s.v. Al REN vædske kan erstatte Danskvanden, men du mister jo så "Bruseeffekten". Al ufaarvet fint pulver kan erstatte Kartoffelmelen. O.S.V
Glyserin er OLIE, Bruger du det kan det da godt være at farven forsvinder, men den vil blot blive erstattet af en OLIEPLET.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-04 21:26

neeeeej lad være med at komme hvedemel på..sorry Arne..men jeg er altså lidt af en rødvins-expert...Slap af og lad det være til du har noget glycerin..

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 11-09-04 21:26

OFF pist....sorry, men må jeg lige låne den her tråd ?
Jeg har lige stillet et spg undet kategorien Andet. Men jeg kan ikke se det kommer frem på de seneste 25 spg :S
Jeg har trykket gem spørgsmål. Skulle jeg ikke det ?
Jeg har kun 250 point Ca, kan det være derfor ? må jeg så ikke stille et spg ?

(undskyld Creamygirl)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-04 21:28

ja ja kloge arne..øjeblik jeg finder lige et link

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 21:28

Smutter på tanken efter noget danskvand. Tror ikke de har glycerin

Og tak for dit råd eddie_skov, æksperten, skvadderhovede m.fl.
Mit råd til dig og alle dine skizofriends er;
Smut selv en tur på havnen og gør dig selv den tjeneste, at gøre en ende på dine lidelser.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-04 21:29
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 21:33

hehe..mensesbind har vi....Arne altså!

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 11-09-04 21:34

her er mit gode råd: læg trøjen i blød i mælk - helst kun stykket med pletten - natten over - skyl den op - og vask den i vaskemaskinen. mælk plejer at være godt til at fjerne rødvinspletter. held og lykkke.
mvh ahtn.
ps. ikke for at reklamere - men Vanish kan måske også hjælpe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 21:35

mango -> Mange tak for det. For nemhedds skkyld vil jeg lige vise tippet her:

[citat

Sådan fjernes rødvinspletter
Vi plejer altid at sige, at det er en god idé at tage sorte bukser på, når man går til vinsmagning. For der ryger af og til en sjat rødvin udenfor, når ivrige smagere slynger vinen i glasset.
Nu er Nordjyske Stiftstidende kommet med et godt råd mod rødvinspletter. Man skal bare gnide pletten ind i glycerin og lægge tøjet i en vaskemaskine. Så vil pletten forsvinde.
Sejlivede pletter kan dog behøve flere behandlinger.

/citat]

Jeg vil dog fastholde MIN opskrift - og så evt. bruge Glycerin-tippet hvis der skulle være en lille skjold tilbage.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-04 21:38

he he..fint nok Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 21:40

creamygirl

Du skal nok få den rødvinsplet af. Jeg har prøvet det et utal af gange, men aldrig med hvedemel.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 11-09-04 21:41

hva med at forny dig cremede slibrige.?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 21:44

ans -> Hvedemelen var absolut også kun et alternativ. Men ellers går jeg ud fra du at du er enig.

mango -> Har kigget på din profil. Hvad Fa.... er "feng shui"?

creamygirl -> Jeg misbruger lige din tråd mens du er på tanken!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 21:49

Eddie -> Eller hvilken af dine multible personligheder der er tilstede lige nu.
Følg dit eget råd og gå ned og kast dig i havnen med et 50 kg lod om halsen. Så slipper vi andre da fra dine evindelige negative og aldeles uproduktive kommentarer. Og skrup så af. Din tilstedeværelse er uønsket, såvel af spørgsmålsstilleren, mig og sikkert også flere andre.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-04 21:51

feng shui , ..ja det er en længere histori..som jeg ikke har tid til at forklare om lige nu *GG* Men prøv lige at søg på google, der er masser af oplysning om det på nettet..de kan sikkert også forklare det meget bedre end jeg

mango

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 21:54

Fik du ikke besked på at springe i havnen? Skvatnavle.
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-04 21:58

Smagte biksemaden? De der hjemmelavede rødbeder her var bare mums!! Rødvin? Troede du var på longdrinks, men du fulgte måske min opskrift og kom mere end 2 cl Vodka i?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-04 22:00

ok, feng shui handler om indretning af hjemmet, ud fra forskellige kinesiske principper, elementerne, de 4 verdenshjørner, farver, former og materialer, har hver deres betydning. Det er meget spændende og du vil opdage at der er noget om det, når du har prøvet at sætte dig lidt ind i det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-04 22:01

Trinethk! Du får sådan en boks op hvor du kan godkende spørgsmålet. Er du tilfreds skal du vist trykke på godkendt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 22:01

Keld -> Hej med dig. Ja den DYBT Skizofrene er squ svær at blive fri for! Han har garanteret ogå 4 computere og 8 arme

HAr i øvrigt været i kontakt med lille Mikkel med den problematiske knallert. Han er ved at gå HELT i spåner, læs lige den tråd igen. Der er kommet ny kommentar fra ham idag.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-04 22:05

Mango! Det da klart at du får noget ud af det når du har knoklet en uge med ny maling, ommøblering, læse feng shue direktiver! Man vil jo nødig føle sig snydt!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 22:05

Hej tedd. Skriv lige hvem din kommentar er møntet på. Din 21:58 var ret forvirrende for os andre. Den syntes absolut intet at ha' med denne tråd at gøre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-04 22:07
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 22:16

Trøjen er hermed duppet i 1½ liter danskvand
Nu vil jeg så duppe videre med 1½ liter opvaskemiddel og lade den ligge de næste 5 timer..

Tedd-> alletiderssuperdeluxecremedelacreme biksemad. Manglede jo dine rødbeder,
men det skraldede an

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 22:19

Arne:
Ja mikkel har det hårdt,jeg har set hans trængsler.Livet er hårdt,nogen gange.
tedd:
Rødbeder siger du,tja jeg er på gulerødder,her sidst på måneden må man tage hvad der er.Bare det ikke bliver en hård vinter,så er de så besværlige at få op ad jorden.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 22:20

creamy -> Så skal det squ nok lykkes. Læs ans's kommentar. Huskede du at købe de i 49120 nævnte gridienser?

tedd -> Velbekomme, men du bør alligevel huske at henvise til en modtager, så vi andre ved at det er noget personligt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-04 22:26

Skal jeg nok næste gang jeg henvender mig til en spørgsmålsstiller og ser at du osse har lagt en kommentar Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 22:33

tedd -> Din gamle grinebider. Jeg tænker som sædvanligt ikke KUN på mig selv. Da du ikke skrev HVEM din kommentar gjaldt, burde den være til spørgsmålsstilleren, det har du da ret i. Men når kommentaren så drejer sig om noget der absolut INTET har at gøre med det stillede spørgsmål, er det da klart at man kan blive lidt forvirret! Eller hwa?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 22:39

Lukker tråden, når jeg engang i morgen ved om mit 'trøjeprojekt' er lykkes

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 22:44

Det er bare helt Fjong Creamy. Ellers må du jo til "Dalerskinnet".

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 22:46

For hulen da - hørte I ikke lige Mark Knopfler på DR1 ?!
Kanon musik

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 22:50

Ja ja,one of the very best Creamy.
Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 22:52

Men helt ærlig altså..Thomas som er på nu skal tage sig sammen.
Se lige hans jakke - han ligner sq en kolonihavehus
Ærgeligt, manden ser jo ellers skide godt ud.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 22:56

YEAH, that's groovy. HAr en 2CD med de fedeste numre der nogensinde er indspillet på guitar i den stil! Kan brændes og tilsendes de der tør sende mig deres postadr. på min emil. Keld har den. Jeg vil ikke udstille den her!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 22:56

Ja ja om lidt kommer der Colunbo, hvad ligner han frakke så

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 22:57

Columbo

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 23:00

Og det værste ved Thomas er da at han kun ka' 8 toner, og altid synger dem på samme måde. De der ejer alle hans pladder/Cd'ere, må dda være temmeligt énsporede. (Ligesom LP'er) ._D

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 23:01

lol---Columbo´s frakke er lige godt værre at se på Ans
Arne-> hva´for noget musik er der tale om?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 23:03

Så er jeg ensporet har alt med skønne Thomas. Suk nu er han der igen - han skal ikke rende ret stært for at indhente mig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 23:04

> Arne

Tør og tør, det vil jeg lige tænke over. Hmm er det ikke ulovligt at brænde en cd og sende videre til en anden.
Du tror måske at den fremover skal være til hjemmebrug

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 23:05

Men jeg vil godt nok flå hans ækle jakke af som noget af det første

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 11-09-04 23:08

Du kunne så passende tage den særdeles utålige arne bjarne og kjeldddd med i dybet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 23:08

Creamy -> Det er et album der hedder Guitar Collection: Gary More, Mark Knopler, Eric Clapton, Carlos Santana, Peter Green o.s.v. Simpelthen ALT i den stil.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 23:12

Håber dine arme er for korte og at din røv klør eddie
Du er uønsket her i tråden - fat det menneske og søg hjælp på psykiatrisk afdeling.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 23:15

Skvattet: Nå,skal vi nu tage os af dig igen dit lille kontaktsøgende skvat,
kan du slet ikke finde ud af at holde dig væk??
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 23:16

Ja Ja Creamy. Smag og behag er forskellig.

ans -> Gu er det da så. Men hvis du ser de råd Kandu's top 10 har givet m.h.t. at udbore og tune knallerter så de kan køre over 100 Km/t, så kan mine små CD-gaver vel også accepteres! Jeg ved da godt at det er mig der får ørerne i klemme hvis det opdages, men det kræver jo at de ved hvem jeg ER og hvor jeg bor. Skidt med det, det kan højest koste nogle ddage på en feriekoloni!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-09-04 23:16

Har ikke læst alle svar igennem men du ka koge den sammen med noe rødt,så er den flekk borte jo

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 23:20

Naaaaaaåda holniels,er der gang i den?
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 23:21

Tja Arne - det er ikke lige den slags musik jeg ellers hører, men min veninde er helt vild og vil gerne have det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 23:24

Hej holniels. Tænk at du har bevæget dig ned fra fjeldtoppen for at snakke med os. Vi er dybt bevægede og glade for din "nedkomst".

Hvis hun koger den, kommer den til at passe en KAT, og de er da fæle nok i forvejen, uden at skulle iklædes en tvivlsomtrød strikrædsel!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-09-04 23:29

Jada Keldd,her er der men hvordan hos deg??
creamygirl det er jo i munden du ska hælde så dyre dråper,faen vet jeg havde suget det rent jo

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-09-04 23:32

Vidste det var deg arne.jakobsen der forsenede mit svar,og vi?,hvor mange har du hos deg nu?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 23:34

Du har da ret holniels - tro mig, det var også hensigten at hælde det indenbords, men noget gik galt med finmotorikken og det endte derfor på trøjen

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-09-04 23:35

Ps,stort pluss til deg arne.jakobsen,vanlig skrivning nu

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-04 23:35

Arne wow det er lige mig!! (hvisker:jeg er heller ikke til Thomas, har samme mening, har man hørt én har man hørt det hele)
Men men, hvordan får jeg din mailadresse..hmm jeg har en hotmail, den kan jeg godt lægge ud her..og alle er velkomne til at skrive GG

mangorossa@hotmail.com..så kan du lige skrive til mig arne så får du min adresse

Hilsen mango

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 23:36

Ved ikke om jeg forstår dig ret holniels, men mener du, at du vil sutte trøjen ren

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-09-04 23:37

Da må du glede deg creamygirl,øvelse gør mester vet du,drikk noe tiere du

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 23:37

Ja holniels. Røvin er NOE dyt i Norge

Creamy -> Så må jeg jo enten be jer om at gå på biblioteket, hente og kopiere den selv, ELLER?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 23:38

holniels:
Jeg synes her er lidt sløvt,men planlægger et hjemmebrænderi ha ha ha .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-09-04 23:41

Ja creamygirl,hvis jeg havde kikset,men det er mange år siden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 23:47

> creamygirl
Har du haft tid til at kigge på pletten og er der på nuværende tidspunkt en forandring at se

>arne.jakobsen

Hvad er en Gillwel-Spejder? Indtil du kommer med en forklaring, så forestiller jeg mig en voksen mand i spejdershorts

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-09-04 23:48

Keldd, du må sige fra når du har fået det fuselfri,så kommer jeg en tur om sjælland

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-04 23:48

Sikken en lang tråd, og masse mails! Gad vide om jeg skal oprette en tråd under emails der hedder "Hvordan fjerner man rødvinsplet i sin hotmail inbox?"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 23:48

-har haft hold i ryggen hele dagen,for fanden da også,
godnat Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 23:53

holniels -> Nej kjære venn. Jeg bruker stadig STORE bogstaver om der er noe der TRÆNGER at bli understreget. Det er stadig den eneste mulighet der gis her på Kandu.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-09-04 23:53

Glæd deg Keldd,havde vært et forhold havde du haft kjæmpe problemer eller?

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-09-04 23:56

Ikke tull med meg arne.jakobsen,eneste kjære venn jeg har er meg selv

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-04 23:57

Arne-> send mig en mail på creamygirl3@msn.com. -
Jeg skal så sende dig hendes adresse
Ans-> ja, jeg har kigget lidt på trøjen og pt. ser det ud til at blive et godt resultat.

eddie-> Selv om årsagerne til skizofreni er ukendte, findes der behandling (f.eks en kombination af medicin, samtaleterapi og social støtte), der kan dæmpe og undertiden næsten fjerne symptomerne, således at man kan være aktiv, leve med familie og have glæde af livet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 00:08

tedd-> det er nemt. fluebenet rives af tråden

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 00:08

ans -> En Gilwell-spejder KAN godt gå i korte bukser hvis han/hun synes det er praktisk (JEG har forresten nogle pæne ben). Men ellers kan man sige at det er en Spejderleder der har gennemgået og bestået en lidt dyberegående og hårdere træning end hvad der er normalt for spejderledere. Det inkluderer også viden om hele spejderbevægelsens historie, pædagogik, psykologi, o.s.v.
Det er ikke et krav at man er Gilwell-spejder for at kunne blive Top-leder inden for Spejderbevægelsen, men de fleste Top-ledere ER det. Simpelthen fordi mennesker der har lyst og mulighed for at påtage sig et så stort ansvar, som regel også ved at hvis DE ikke er tilstrækkeligt veluddannede til jobbet, kan de heller ikke motivere andre ledere.
Lidt søgt kunne man også sige at Gilwell-spejdere er Spejderbevægelsens "Læderhalse". Sådan ser specielt USA-Spejderne på begrebet. Og vist nok også Englænderne. Love AJ

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 00:14

Øhm Arne (med de pæne ben ) er jeg gået glip af noget ang. den der spejdersnak?!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 00:24

Næh nej Creamy! Jeg skal da følge med! Det så bare morsomt ud med 20 emails i rækkefølge fra den samme tråd

Creamygirl3? Hvem er de 2 andre?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 00:24

Creamy -> Det er bare ans der har været inde og læse min profil og undrer sig over hvad en Gilwell-spejder er. Og det har jeg så forklaret (efter bedste evne). Fandt du noget af interesse i den kommentar?

holniels -> La' nu vær, det er squ da dejligt at ha' mange venner, og vores lille fjendskab er jo for længst bragt ud af verden.

Hovsa: Kommer lige til at forlade jer et par minutter. Min kæleko har lige skidt på gulvet. Pyh, hvem der havde et marsvin!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 00:29

Tedd -> Du er altid velkommen.
Creamygirl3 er blot en 'spasserfejl' der opstod ved oprettelsen af mailadressen

Arne -> næh, intet interessant - bortset fra det med de pæne ben

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 00:34

en spasserfejl?? Var rødvinspletten osse det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 00:37

Håber du snart finder ud af en perfekt metode til at fjerne pletten, for jeg har tænkt mig at bruge spassertricket næste gang der kommer et kvindebekendskab forbi med en hvid striktrøje på Og så skulle pletten jo gerne kunne komme væk igen!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 00:38

Jep, jeg er ikke så fiks på fingerne. Kommer i tanke om, at jeg også havde drukket rødvin ved oprettelsen af min mailadresse

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 00:39

lol Tedd, lad være med det - tror ikke du bliver populær med den teknik

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-09-04 00:42

Jada arne.jakobsen,intet fjendskab = intet venskab
Creamygirl du må skylle den plett godt der er kommet og så fylle med kartoffelpulver og lade det tørke,så har du bare en fin og nydelig misfargning tilbake,kan sikkert vaskes bort efterhånden,men er bare en tanke,ikke gå i hvidt næste gang du drikker rødvin

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 00:43

Ikke det mest velegnede scoretrick? Næh du har nok ret! Damn! Må hellere holde op med at se mit gamle bånd med ScoreKaj! Troede ellers piger var interesseret i perfekt pletfjerning?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 00:48

Det da løsningen holniels!! Tag rødt tøj på når man skal drikke rødvin!! Genialt!

Så mangler jeg bare at vide hvad man skal ha på når man skal forbi Gerners Grill (Det jo ikke altid jeg skal ha ribbensburgeren, nogle gange vil jeg gerne ha en hotdog med hele svineriet), bortset fra tandbeskytter, hvis det er midt om natten med alle de fulde aggresive folk

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 00:48

holniels -> skal tænke over dit forslag*S*
Tedd -> Prøv i stedet at sige til pigen: ' Du ser træt ud, skal jeg holde dine bryster'?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 00:51

Gerners Grill - lån Thomas Helmig´s jakke

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 00:51

ha ha det er bare en kanonsjov tråd det her...OG nu er jeg nysgerrig..hvad er en kæleko?? LOL

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-09-04 00:52

Creamygirl,det med brysterne har jeg prøvet,håper Tedd er mer heldig enn jeg

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 00:54

Godt du spurgte Mango! har virkelig tænkt længe over denne kæleko

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 00:54

holniels -> JEg forstår ikke din bemærkning "intet fjendskab = intet venskab"? Det er da noget vrøvl, men hvis du mener: At man ikke er fjender, betyder jo ikke at man er venner. Så har du da ret. Men al venskab begynder altså med at den ene part rækker hånden frem! Det har jeg gjort. Så vidt jeg kan forstå på dig, har du slået den til side og altså afvist mit tilbud om venskab. Det er jeg da ked af, idet jeg helst vil være ven med folk! Alt andet er jo egentligt blot at være ligegyldig! Jeg synes ikke at du er ligegyldig, det er ingen mennesker, men hvis du synes at jeg er ligegyldig, må det jo så bare være sådan!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 00:56

Hej
Ja nu har du måske løst problemet med trøjen, eller også ødelagt den
Der er stor forskel på hvordan man fjerner rødvinspletter. Det kommer an på hvilket materiale det er fra.
Strikkede ting eller uld: Drys straks godt med salt på pletten. Lad det virke et stykke tid. Vask derefter på finvask eller uldprogram med tilsætning af ufortyndet 8 % salmiakspiritus.
mvh dova

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-09-04 00:56

Keldd,til den grill er der vel bare at ta et stort smil med,ingen bruk for noen beskyttelse da eller

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 00:57

KÆLEKO...........ARNE

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 00:57

Helmig's jakke? Ok hvis du kan flå den af ham Han genkender mig desværre ikke mere efter han er kommet højt på strå, jeg har da ellers hjulpet ham med at bære gear, og drikke hans musikerøl i gamle dage!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 00:58

dova..har lige læst at salt i kke virker en ski!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:01

nu vil jeg simpelthen høre om den kæleko

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 01:04

Tror ikke på Dova´s råd. Sorry, men salt og salmiakspiritus lyder sq for vildt
Øv, du er heldig Tedd - været tæt på Thomas - gid det var mig!

Den eneste lidt kendte Jeg har været 'tæt' på - er Erkan fra 'baren', hvis I husker ham.
Han er nu også en sød fyr

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 01:05

Mango
Har ellers hørt det skulle virke. Også på gulvtæpper med uld.

Hvad er det med "spejderdrengens" kæleko?????????????? Ud med sproget arne

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 01:06

hehe...det er da løgn - har engang kørt i tog med Leth.
Pis, jeg skulle have spurgt ham om rødvinspletter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 01:07

Elendige byboere -> Her ude på landet står dørene atid åbne.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-09-04 01:09

arne.jakobsen,du ku godt kortet det ned til arne,men nokk om det,du skrev om vores lille fjendskab,jeg kan ikke føle fjendskab for noen jeg ikke har mødt,men du har irritert meg mange gange med dine store bokstaver,men jeg kan ikke heller føle venskab for mennesker jeg ikke har mødt,er jo enkelt og greit,alle må jo ta selvkritik inn i mellem,men du kommer deg,er bare fint det

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 01:09

Har ellers hørt det skulle virke
Men fandt det også lige her www.santacrash.com/plet.htm

Synes forresten at Helmig er klam.
dova

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:12

hold da kæft en griner Arne..kan se din søde kæleko for mig *fasag*...hmm bor også på landet men har dog aldrig fået besøg af en hel ko..kun en kvart!!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-09-04 01:14

Faen,sorry,fikk set jeg skrev feil navn,mer sorry på denne,Keldd,til den grill er der vel bare at ta et stort smil med,ingen bruk for noen beskyttelse da eller ,sku jo være til tedd,er jo dobbelt d i begge men feil..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 01:16

holniels -> Jeg har flere gange forklaret dig hvorfor jeg af og til bruger store bogstaver. Har du ikke læst disse kommentarer, eller har du stadig svært ved at forstå det danske sprog? Du bliver nemlig ved med at snakke om disse store bogstaver som om du aldrig har læst mine svar?

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-09-04 01:18

Et stort bokstav i start er rigeligt,ellers forteller du folk at de er langsomtopfattende,Ha Ha

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 01:19

Arne -> Du skal da bare være ligeglad med at holniels ikke kan lide store bogstaver.
DET ER SQ DA HANS PROBLEM

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-09-04 01:21

Ja Creamygirl,det mener jeg også

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:21

så så arne og niels..rolige nu..lad nu være med at bruge så meget energi på det der..i er kun kendte i cyberspace og det er ikke det samme som at mødes i virkligheden...

Jeg vil gerne høre noget mere om din kæleko Arne! *fnis*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 01:22

Nå ok holniels! Du har vist aldrig været på Gerners grill i Århus kl 4 om morgenen, når fredagen falder den første! Så ville du smile med tandbeskytter på!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 01:23

Og jeg mener, du bliver ved at 'tvære' i det holniels

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 01:24

Ja dobbelt d'et har Keld sgu osse nuppet fra mig!!! Må hellere holde øje med mine point, det sker jo de forsvinder her inde på Kandu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 01:24

Jahhhhh
Arne ,der synes han har pæne ben, lad os nu høre om det kreatur

Der er sgu ikke mange mænd der har pæne ben

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-09-04 01:26

Ja,er jo likesom snakke om været vet du,altid succes ok,næsten altid

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 01:26

Er du i Århus nu Tedd?! ærgeligt, jeg så befinder mig vestpå.
Du er der jo ikke så ofte

Har stadig ikke styr på, hvad en kæleko er for en ting. Sig det nu Arne

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:27

ja det er noget tvært noget det her, både med tandbeskytter og uden Arnes kæleko ..øøhhh

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 01:27

mango -> Jeg bor faktisk IKKE på landet. Men jeg vil sige at da jeg fik ideen til den joke, måtte jeg forlade tastaturet i adskillige minutter. Der blev ved med at danne sig billeder i min hjerne, og jeg kunne hverken holde min krop eller mine fingre i ro. Pisse fedt lattertrip. At du er den ensete der har fattet den indtil nu kommer ikke bag på mig, men skuffer mig en del. Mange af de andre Kandusser plejer da at ha' en ret udviklet humoristisk sans.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 01:29

Næh ikke i Århus endnu Creamy! Venter på olien slipper op her i Himmerland Vestpå? Er du ikke sluppet ud af det sommerhus endnu?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:30

dova..jooh der tager du fejl..læg mærke til de der Drags..de har fandme bare flotte ben mange af dem..og jeg har hørt at de ofte bruger mandeben til reklamer for strømper..tsk tsk

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:34

ha ha Arne..er da ikke fri for at være en smule stolt..og det er endna med en lilel rødvinsbrandert på..det kan være det hjælper GG ja det var bare den sjoveste joke jeg længe har hørt ggggggg

Synes forøvrigt at den her tråd er vanvittig morsom og helt ude i hampen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 01:36

Ved ikke Arne! Jeg kunne egenligt godt forestille mig dig med en kæleko!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 01:38

Mango
Jeg vil så godt give dig ret i, at det med damestrømper kan være en formildende omstændighed
For dengang arne fortalte om sine pæne ben, kom jeg til at tænke på Søren Pilmark klædt ud som "dulle" i Ørkenens sønner. Ved ikke om du kender det nummer : Transvestitten Bitten

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 01:39

hehe...har lige kastet rundt med mere rødvin.
Denne gang gik det ud over tastaturet min veninde kvæler mig når hun engang vågner.

Sommerhus?! Tedd, hvad snakker du om?! jeg er bare på besøg i min tidligere hjemby.
Besøger forældre, veninder og ex-kærester. Pis nu flyder det med aske og rødvin alle vegne. Må hellere snart ramme kassen

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:40

dova jeps pissesjovt og jow..han har ikke pæne ben *LOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 01:40

Er den stadig ikke feset ind? Så er det en imaginær Cyber Ko der bare er SÅ sød. Jeg ælsker ord og ordlege, og havde aldig hørt om en Kæleko da hun pludseligt dukkede op i min hjerne. Derfra og så til at lave pottetræning med en Kæleko! Begynder det at dæmre? Leg selv videre med tanken. Jeg nåede ihvertfald frem til at det ville være ulige nemmere at ha' et marsvin! Jeg tror det er ans der på sin profil har en lille sentens om Latterens gode virkning som Hjerne-støvkost. Se selv efter. Smiley's to all of You.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 01:42

Synes bare jeg læste et sted du var i sommerhus? Nå da er du såen a bette guds lys fra landet!! Så forstår jeg bedre du er nervøs overfor Molo!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:43

Creamy..ups..og hovsa..jeps..arggh et tastatur er skutte så dyrt mere..pyt med det..fest du bare videre, vi har det jo sjovt hik!!!!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-09-04 01:43

creamygirl,du rammer tasterne fint du,kan roligt drikke videre

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 01:44

Nope. Det er mig med støvkosten Arne, men jeg er jo fuld for hulen og kan
derfor ikke tænke klart.

Da jeg søgte på kæleko - kom jeg af en omvej til denne hjemmeside:
http://www.tissemand.dk/

Det er sq da mystisk ik?!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 01:44

Fedt! White Rabbit på natradioen!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:47

cyberkæleko..kan ikke være mere modanrettet ord..fedest..Arne jeg har lidt det samme, når først man er kommet igang er det så fedt og sjovt at lege med ord

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:50

White Rabbit..og hvem er det så?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 01:51

I følge Jacob Haugaard har 70% af alle landmænd sexuel omgang med deres dyr! Så husk lige at checke flæskestegen næste gang i er på besøg! Glimrende link Creamy. Særligt referatet fra generalforsamlingen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 01:52

Creamy -> Hvor på den #¤&£$'s side står der noget om Kæleko? Nu troede jeg lige at hun var MIN opfindelse?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:53

nu er jeg ååh så alene igen..uhuuu

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 01:53

Tedd for hulen Tjek flæskestegen! det var for grineren..lol

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-09-04 01:55

jeg kan heller ikke lig umiddelbart finde ordet kæleko..men ok har heller ikke pløjet (læg mærke til ordet) hele siden igennem

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 01:55

Arne -> vær nu lidt kvik. Det er dilleren der er kælekoen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 01:56
Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 01:57

Hvordan kan sådan en skide på gulvet creamygirl????????????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-04 01:58

Her er da også lidt om en kæleko

Citat
nogle af de mere lødige fritidsinteresser, som de naturvidenskabsinteresserede går og nusser med. En af dem er åbenbart kæledyr, og siden rummer et yndigt link til fem små naturalistiske pletskud af en kælekat, en kælehund, en kæleko, en kæleand og en... kælefisk? Jo, den er god nok: I knivskarp close-up ses en kærlig finger i færd med at dikke-dikke en sagesløs sildemakrel, som ærligt talt ser noget led ud ved situationen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 02:00

Læg lige mærke til, at jeg skrev jeg kom til hjemmesiden ad en omvej
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=k%C3%A6leko&meta=

Klik på første link - og der er en henvisning til http://www.tissemand.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-04 09:19

Go' morgen

Har creamygirl så fået fjernet rødvinspletten og Arne fået styr på sin kæleko?

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 12-09-04 09:21

Cremede det tog lidt lang tid for mig at regne ud at du er en stakkels so på landet,der bliver misbrugt af svampearnemangeeksamener og så kjællekjelddddd. Må hellere blive vegetar fra nu.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 11:14

Stakkels lille skvaddermikkel. Jeg kan ikke helt pejle mig ind på, hvilken fase i livet der er gået galt for dig, så jeg skriver lidt alment om gamle fader FREUD - om du kan bruge det til noget, ved jeg ikke. Det er ærgerligt at vi ikke sidder ansigt til ansigt og skridt for skridt kunne snakke os ind på dine personlige problemer.

Søg på google --> 'FREUD' - og koncentrer dig om, hvad der står skrevet omkring den orale og anale fase. Det er tydeligt du har en brist, som du bør arbejde med. Der er absolut ingen grund til at du fortsat skal lide, hvis lidt psykologhjælp kan hjælpe dig.
Kniber det med at få råd til samtaleterapien, så gå til lægen med dit problem - måske kan han hjælpe dig videre i systemet, så det bliver din kommune der i sidste ende betaler for din behandling....Det er da et forsøg værd - ikk?!

I lang tid troede jeg du blot slåsede med lidt neuroser. Dette har vist sig IKKE at være tilfældet - og med tanke på, at du jo også lider af skizofreni ( eddie, æksperten, skvadderhovede m.fl ) - så tjek lige dette link, som fint beskriver forskellen mellem neuroserne og det du så tydeligt lider af -->psykoser.

http://www.netpsych.dk/artikler.asp?vis=artikel&artikelid=87&side=7

Læg især mærke til, hvad der står skrevet om kontakten til andre mennesker for henholdsvis den neurotiske tilstand og psykotiske tilstand

Pøj pøj - i dit videre liv

//Creamy

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 11:17

Tak for svaret arne.jakobsen.

Ans--> jeg opretter lige et nyt spørgsmål til dig. Jeg brugte jo også opvaskemiddel, som du foreslog - og pletten er væk

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 12-09-04 11:23

Der er ingen tvivl om at den cremede lider af et trauma efter at svampearnemangeeksamner og kjællekjelddd har misbrugt brugt hende, men jeg er nu lidt bekymret hvis hun også er misbrugt oralt som analt

>>Søg på google --> 'FREUD' - og koncentrer dig om, hvad der står skrevet omkring den orale og anale fase.

men sååååååen er jo når man hænger en spand lort ud så render lortet nedad

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-09-04 11:27

eddie_skov,har ikke fået noget imod sit kontaktbehov. Prøv at vende dit ansigt mod lyset,så vil
din skygge falde bag dig,som du har det nu er din mentale balance ikke som den skal være.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-04 11:28

Okay, jeg opgir´at hjælpe dig.
Du ligger forøvrigt lige på grænsen til at bryde regel nr. 6 i Kandu´s opstillede regler

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-04 11:28

creamygirl

Fint nok at din hvide striktrøje nu igen er hvid og hvis arne.jakobsen nu har fået styr på sin kæleko, så kan han lige rette en stavefejl i sin profil

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 13:07

Hej ans
Dit citat lidt længere oppe på siden, er noget af det sjoveste jeg har set længe.
Hvor har du båret dig ad med at finde det, og så lige til dette spørgsmål

Kommentar
Fra : response

Dato : 29-11-06 10:37

Dette virker hver gang !!!

Hæld noget grundrengøringsmiddel/ alkalisk væske på min. PH 10 - helst over på pletten og smid derefter tøjet i vaskemaskinen.