/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bille Tandrem til VW?
Fra : Jaguaren
Vist : 377 gange
1 point
Dato : 11-09-04 14:18

Er der nogle, som ved, hvor jeg kan købe en tandrem til min Lupo 3L årg. 2000. Jeg har spurgt hos SMC, men de vil have 820 kr. kun for remme...

Det er jo røveri! Jeg har desuden en ven, som kan skifte den for mig, og er mekaniker, han siger til mig, at eftersom bilen kun har kørt 120.000 km, er det slet ikke nødvendigt at skifte de tilhørende remhjul. Hans argument for dette er, at de sjællendt er slidt op efter 120.000., og at værkstederne skifter disse, for også at tjene penge her. Er det noget I kan tilslutte jer?

Jeg har søgt under "Zahnriemen" på Google for at finde en evt. i tyskland, men søgningen er alt for upræcis. Har også ringet til Autobremsen mv, men den findes dagsdato ikke uoriginalt, sikkert fordi det kun er danskere er tosset med denne lille vogn.

Glæder mig til et svar.

/Jaguren

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 11-09-04 14:52

Hej Jaguar.

Du bør skifte alle ruller. og strammerhjul. På moderne biler er disse ting fremstillet af noget fibermateriale og ikke
som i gamle dage af stål. De er ikke helt så solide ,og der er eksempler på at et sådan hjul er flækket, med alvor
ligt motorhaveri til følge. Det skyldes at et fiberhjul ikke så godt tåler varmen fra et defekt leje som jo sidder
indv. i rullen. i gamle dage gik der lang tid fra man kunne høre lejestøjen indtil der skete noget. Så derfor bør du
ikke spare disse penge.

Du må på markedet for at finde disse ting. Prøv ftz. højer reservedele. T. Hansen. eller måske en lokal der
hvor du bor. Der er også muligheder i Sverige. Helsingborg tror jeg nok.

Hilsen Reiffenstein