/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
scooter info
Fra : dr0zie
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 11-09-04 00:35

På en eu scooter ( scooter 45 med nummerplader) må man kører 2 personner på den.?
Hvis ja kender i en side hvor det står?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-09-04 00:38

Nej det må man ikke, det er ligse så ulovligt som det er på en 30'er...

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 11-09-04 00:44

ok...
på hvilke er det så man må køre 2?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 11-09-04 00:44

ok...
på hvilke er det så man må køre 2?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 11-09-04 00:52

Du kan få scootere der fuldstændig ligner 30 og 45 modeller, men som er indregistrerede som motorcykler, det kan du se på den størrer nummerplade (Størrer end 45 knallert), denne type må der somregel sidde 2 på.
http://www.45scooter.dk/
Altså der findes ingen knallert 45 (EU Scootere) der herhjemme må køre 2 personer på, kun motorcykler.
Og bøden er ikke 300kr som http://www.45scooter.dk/ skriver, men 500kr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 01:15

Palle :Større nr.plade siger du,der er skam også en større motor,om jeg må be`.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 02:00

dr0zie

Nu ved jeg ikke om du spørger på egne vegne, men man skal være fyldt 18 år for at køre en 45 scooter.
Som tidligere skrevet er det ikke lovligt at være to på en 30'er eller en 45'er. Det er ikke kun føreren, men også passageren, der får en bøde.
Få du lige dit knallertkørekort først.
Når du bliver 18 år, er reglerne måske ændret.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : buitenhuis

Dato : 11-09-04 09:37

Man må aldrig køre 2 personer på en scooter i danmark

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 09:54

buitenhus.Det er ikke rigtigt,se palles 00:52 indlæg.
Du generaliserer lidt,og glemmer der er en del scootere der er indregisreret som MC.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dll

Dato : 11-09-04 10:20

ans: nu er det ikke bare nok at skulle drøne rundt på en 45 med plader som 18 årig.... Du må meget gerne huske kørekortet... Ellers vanker der en god klækkelig bøde...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 10:30

dll, det har du da ret i, Danmark er vist det eneste land i EU, der kræver kørekort til en 45'er.

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 11-09-04 11:34

Tak for svaret pallebhansen.