/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux opstart
Fra : plb
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 10-09-04 22:23

Under opstart ved SuSE Linux og i det hele taget i Linux lige efter man har installeret og skal til at konfigurer..
Så skriver den lige pludselig:
linux login:
(så skriver jeg bare det jeg gerne vil have den skal hedde, for har jo ikke haft mulighed for at konfigurere det endnu)
så skriver den:
Password: men her virker mit tastatur bare ikke .. det underlige er at det kun er en gang i mellem den gør det og den gjorde det også under Fedoro
Nogen der kan fortælle mig hvorfor den gør dette og hvordan jeg kommer videre?

Mvh P/lb

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-09-04 01:09

Må erkende at jeg ikke har ret meget forstand på linux distrubutionerne.... men jeg har haft lign. problemmer med windows under installationen med et USB tastatur... Prøv at sætte en PS/2 adapter på.. eller simpelthen tage et andet tastatur med PS/2 stik.. håber det kan hjælpe dig lidt..
mvh Brommi

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-09-04 07:52

skriv
root
i brugernavn.det password du oprettet uner din indstallation ??? derpå.
der kan være problemmer med tastatur(usb)i linux.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 11-09-04 11:15

Jeg er ikke blevet spurgt om noget password eller noget endnu...
Få minutter før den gjorde som den gjorde gik den videre og der kunne jeg indtaste et root pass osv.
Men så gik computeren i lort og jeg blev nød til at genstarte... og her står jeg så og kan ikke komme videre.
mit tastatur er ikke usb det er et ganske normalt og det fandt det også under installationen.

Mvh P/lb

Kommentar
Fra : plb

Dato : 19-09-04 13:17

det sker også under opstart i Fedora og det er ved at blive et virkeligt stort problem !
Slet ingen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-09-04 15:46

lige en tanke.. kunne det tænkes.. hvis det er et trådløs tastatur at det er det der driller.. mener at linux i nogle kerner har problemmer med det.. Har du prøvet med et andet tastatur?

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 11-11-04 16:28

Vil lige minde jer om, at der er flere linux distributioner, der ikke viser stjerner, når man skriver password ... det ser gangske enkelt ud som om at tastaturet ikke virker, men computer registere alligevel den kode der bliver trykket ;)

bare en sikkerhed, så en evt. person, ikke er i stand til at se, hvor langt koden egentlig er ...!!

Mit råd: skriv rootog tryk enter, og skriv bare koden bagefter og tryk på enter, så skulle den gerne logge ind ...