/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
min puck maxi køre dårligt
Fra : buitenhuis
Vist : 898 gange
100 point
Dato : 10-09-04 18:09

Hvad skal jeg gøre?? Min puck maxi køre godt på flad vej, men så snart det går bare lidt op ad, køre den bare så langsomt, den nærmest står stille. Den er boret og hakket og køre ca. 45 på flad vej.
Det er som om at den får for meget benzin og den skal have meget lidt gas???
HJÆLP HJÆLP

 
 
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 10-09-04 18:15

Det tyder da ikke på den får nok benzin, når du ikke får mere effekt ved bundgas, ligeledes vil en knallert der får meget benzin, jo trække godt?
Prøv med en størrer dyse. (Ellers har du en utæthed, der giver falsk luft)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : buitenhuis


Dato : 10-09-04 18:20

Hej Palle.
Jeg ved ikke om der er falsk luft, men der kommer lidt benzin ud nede under karburatoren og jeg kan se, når jeg taget mit luftfilter af, at der drypper benzin ud, fra der hvor jeg sætter luftfilteret på??
hvordan kan det være at jeg skal bruge så lidt gas?? jeg skal næsten ikke røre gassen og når det går op ad bakke, er jeg nødtil at skrue lidt ned for gassen, ellers stopper maxien.
Henrik Buitenhuis

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 10-09-04 18:46

At der løber lidt benzin ud af karburatoren, kan skyldes: At den står skrå på sidestøttefod, eller dårlig pakning mellem svømmerhuset og karburatoren, en defekt eller beskidt svømmerventil, et bøjet svømmerophæng.
Der skal jo være tæt pakning under cylinderen, og mellem studsen og cylinderen, desuden skal en boret og hakket motor have størrer dyse end standard.
Prøv at tage karburatoren af, hold den helt lige med åben benzinhane, så må der altså ikke løbe en dråbe ud nogen steder, hverken ud eller indvendig. Men at den er lidt våd i luftfilteret af benzin, efter en tur er ret almindelig.
Men jeg tror at du har fået boret cylinderen for meget nedad, eller/og hakket mere end 5 mm, og så er der effekttab, da krumtappen så blæser lidt ud, før stempelet lukker for karburatoren. Altså der må kun suges, og ikke suges og blæses i karburatoren.
Man kan altså ikke bore sit "plombhul" stort op, og samtidig hakke stempelet. Så koster det et nyt stempel, som ikke må hakkes.
VH Palle Hansen


Kommentar
Fra : tronddk


Dato : 10-09-04 20:04

har du leget men at tune med et stor hjul forand og et meget lille bag i for hvis man gør det før den et mega dårlig optræk !!!

Godkendelse af svar
Fra : buitenhuis


Dato : 11-09-04 14:47

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste