/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Powerfilter???
Fra : dll
Vist : 598 gange
20 point
Dato : 10-09-04 18:04

Jeg er ikke helt up-to-date med regler og love...

Er det powerfilter lovligt eller ej? For man kan jo købe det hos THansen.
Jeg for bare forskellige meninger om det, så jeg er pisse forvirret...

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 10-09-04 18:17

det er 100% lovligt,, for det giver jo ikke noget ved en lovlig motor..

Mikkel Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-09-04 18:19

Der hersker ingen tvivl om, at det er ulovligt, da enhver ændring, der kan give mere effekt eller hastighed, er ulovlig.
Desuden er enhver konstruktionsændring ulovlig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dll

Dato : 10-09-04 21:41

Kan man også kalde det en "kontrukstions ændring" når man skifter fks. til en uoriginal udstødning som er godkendt? For det ville jo næsten være det samme. Men jeg er mest i tvivl om --effekten-- og det er det svaret skulle henvise til og igen er meningerne modsatte.....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 10-09-04 22:12

En del af de 45knallerter der er kommet til syn på synshallen med udstødninger som THansen sælger, og påstår er godkendt til knallert45, er blevet afvist til syn, og kunne ikke blive godkendt, bl.a. med den begrundelse at de ikke havde det rigtige TUM nummer.
Men selvfølgelig kan et Powerfilter få knallerten til at køre stærkere, specielt hvis den får en strålespids nogle numre størrer.
http://www.fstyr.dk/sw4806_fr_content.asp?storeid=203328
Det er klart at småting, som at udstyre en knallert med en anden bredde dæk, eller lovligt horn eller håndtag, ikke vil kunne give bøde, da sagen ikke "ville kunne holde i retten".
Men der er ingen tvivl om at Powerfilter, anden karburator (Selvom det er samme mm), vil kunne give bøde.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dll

Dato : 10-09-04 22:40

Tak for det.... Egentlig var det ikke så vigtigt, men mest om hvor godt jeg skulle gemme det....

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 10-09-04 23:18

det må du sku undskylde palle.. mente bare 100% at det var lovligt..