/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forsikrig på GS500 ?
Fra : bravop
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 10-09-04 12:32

Hejsa

Jeg er ved at tage mc kort og har tænkt på at finde en brugt GS500.
Hvad er smart af forsikring, jeg har et tilbud på 3831kr, med Kasko, men der er selvrisikoen på 6732kr. Hvor meget selvrisiko er "normalt" at have på ?
Er der nogle der har erfaringer med billige selskaber?

Mvh
Bjarne Pedersen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-09-04 12:59

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel du er, men hvis du er under 21 er en GS 500 jo lige i overkanten mht. ydelse (ca. 10-12 hk) for at du må køre på den. Men ellers find dig en mc-klub hvor de har tilknyttet en forsikringsordning, som de f.eks. har i Viragoklubben og i vores egen Norton-klub. Så får du en billig forsikring, selvom du er "nystartet" som mc'ist. Det lyder heller ikke så afskrækkende det tilbud du har fået...det kenne NEMT være MEGET, MEGET værre!!

Al mulig held og lykke med din fremtid om mc'ist!!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-04 16:42

Hvis du som nybegynder kan kaskoforsikre en MC for 3800 kr pr år skal du ikke betænke dig særlig meget. Det er meget billigt og selvrisikoen er der ikke noget at sige til.
Nogen forsikringsselskaber tager 20 % af værdien, såfremt MCen bliver stjålet
Men hvis du er under 21, er en 500 Suzuki for stor til at du må køre på den.
Jeg kører selv GS 400.
Mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-04 16:44

Forresten Hvis det er en GS500E er der nogen af dem der er neddroslet så de er lovlige til unge nybegyndere.
Men ikke hvis det er den gamle model fra omkring 80-85.
dova

Kommentar
Fra : bravop

Dato : 11-09-04 00:17

Hejsa, tak for jeres svar, jeg er 26 såå størrelsen skulle ikke være noget problem

Mvh
Bjarne