/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udrydelse af bananfluer - Hurtigt
Fra : Skumhest
Vist : 742 gange
50 point
Dato : 10-09-04 11:43

Hejsa!

Ja...så er jeg også blevet invaderet af bananfluer. Havde noget frugt der var blevet gammelt. Det er nu fjernet for godt en uge siden. Men de små bæster bliver ved med at dukke op. Jeg har været rundt for at se om der kunne være andre ting der gjorde de dukker op. Men kan ikke finde noget. Og har ingen potteplanter. Jeg er villig til at tage grove metoder i brug nu! Kan jeg bruge nogen form for gift? For nu gider jeg ikk de små bæster mere!!

Håber på et hurtigt svar da jeg får gæster i weekenden.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 10-09-04 11:49

For mit vedkommende holder hverken fluer eller andet kryb til at passere en fluedræber indkøbt formedelst et par hundrede i Bilka. Den fungerer vha to små ultraviolette lysstofrør der tiltrækker krybet. Der sidder så to gitre med højspænding som skidtet skal passere. Der får de en portion 5000 Volt, hvilket centralnervesystemet i en flue ikke kan tåle. Faktisk giver det en står blå gnist.

Kommentar
Fra : Skumhest

Dato : 10-09-04 12:08

Aaah ja!! En "Bug-Zapper"...Hehe! Jaa..... så har man også ens eget lille "fyrværkeri". Hehe! Kunne være jeg skulle overveje sådan en.
Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu. Men tak for svaret indtil nu.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-09-04 12:20

Ungerne synes den er fed. De fanger gerne fluer, som de kaster ind til "grill-ning". Jeg må indrømme jeg også kan smile lidt, når kæresten hopper en meter op i luften, når en flue lader livet (afhængig af insektstørrelse kan de godt zappe NOGET).

Kommentar
Fra : Skumhest

Dato : 10-09-04 12:32

Hehe! Hvor morbid man end lyder, så lyder det sgu som et underholdende apparat! Tror jeg anskaffer sådan et. Takker. Den zapper sammen med et råd jeg fik fra min morfar, så skal jeg nok hurtigt komme de bæster til livs!

Takker for svaret.

Godkendelse af svar
Fra : Skumhest

Dato : 10-09-04 12:32

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 10-09-04 23:43

Der er også en anden mulighed med banan fluer, der er så dumme og tilgængæld helt ville med vin, helst rødvin.

Så hvis du lader et glads så natten over så er der mange der vælger den hurtige død i gladset, og man slipper for at tage turen til Bilka...

Tja. men nu er det faktisk weekend, så du skal muligvis bare lade vinen så efter gesterne er taget hjem og så er de væk... (fluerne)

Michael