/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Guf
Fra : jysch
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 10-09-04 10:45

Jeg har lige købt nogle tørrede pølser - og dem er Snubbi helt vilde med, derfor tænkte jeg om jeg ikke kunne lave sådan nogle selv, for de var ret dyre.

Jysch

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 110 point
Dato : 10-09-04 10:54

Hmmm.... Jeg ved hvilke pølser du beskriver, men tror ikke at du umiddelbart kan lave dem selv. Dog kan du lave noget, der sikkert minder om dem, nemlig tørret levet.

Købt noget kalve-lever, skær det i passende godbid-størrelse, og kog det til at at bidderne føles gennemkogte. Læg dem så på en bradepande og bag dem for fuld varme i ovnen, til de er helt hårde. Det tager lidt tid, men Snubbi vil helt sikkert ELSKE dem.

Kommentar
Fra : migmigmigmig

Dato : 10-09-04 11:00

1 dl bouillon (vand med okseterning), 2 dl kogende vand, 3 dl rugkerner,
4 æg, 150 g hvedemel og ca. 6-7 dl havregryn.

Alt røres sammen - er æggene ret store, skal der lidt mere hvedemel i.
Dejen æltes og trilles til kugler - nogle ret store som "godbidder," andre små til kræmmerhuset. Bages på en smurt plade i 1 time ved 180 gr.
Sluk ovnen og lad kiksene passe sig selv 1 times tid. Hundene elsker dem - og sunde er de også.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 10-09-04 17:51

migmigmigmig

Man må jo også kunne komme noget kød eller fars i de kiks? Men hvor meget feder de? For vores vedkommende, så er vores Golden blevet dirkte fed p.g.a. hendes Medrolpiller. Det er synd, for selv om hun får slankefoder, og ikke får alt det hun skal have, bliver hun fed alligevel. Så hun får kun "læderpinde" som godbidder, og en sjælden gang imellem levergodbidder, der er "stegt" i microovnen.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : plstsn

Dato : 06-10-04 12:53

Jeg havde en overvægtig hund, som selvfølgelig skulle have en godbid når man forlod ham eller han var dygtig. Dertil brugte jeg rugbrød der var skåret i små bidder og tørret. De er gode for tænder og fordøjelse samt ikke fedende, og hunden elskede dem. Det er billigt og nemt.

Kommentar
Fra : migmigmigmig

Dato : 07-10-04 03:52

Jernladyen det er ved jeg ik det er en opskrift fra min hunde træner den står også på min hund hjemmeside www.denstorehundtyson.webbyen.dk

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-10-04 05:26

Hej migmigmigmig.
Jeg vil da helt afgjort prøve den, og så eksperimentere lidt også.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 19-12-04 19:06

Tak for svaret MissXX.