/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
scooter køre langsomt
Fra : lordlasse
Vist : 3147 gange
500 point
Dato : 10-09-04 08:06

Jeg har en Yamaha Slider.
Jeg har fjernet alle begrænsninger for 4 år siden, og da kørte den ca 80 km i timen.
Nu er den blevet langsommere og langsommere, og topfarten er nu nede på 50 km i timen.
Det er specielt op af bakke hvor den har mistet trækket.
Har sat en udstødning fra Thansen på og prøvet med at skifte ruler, men intet af dette har hjulpet.
Er der nogen der har en ide om hvorfor min scooter køre så langsomt

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-09-04 08:11

Hvis du har kørt 4 år på de samme stempel ringe, har du nok grunden der, de bliver jo hurtigt slidt, og jo mere slidt de er jo lavere kompression er der i cylinderen, og lav kompression er lig med dårlig ydelse... Derudover kan rullerne (som du selv siger) være grunden. Jeg ville skrue topstykke og cylinder af og tjekke om alt har det godt, eller om stemplet er totalt tilsodet og stempel ringene er slidt helt ned, et par nye koster kun omkring 50kr.

Kørte den ligeså dårligt før/efter du puttede den udstødning på ? Går motoren ellers godt ?

Kommentar
Fra : lordlasse

Dato : 10-09-04 08:18

Den kørte langsom før jeg skiftede rullerne, så jeg tror ikke at det har noget at gøre med dem.
Før jeg skiftede udstødning var der lidt bedre optræk, men farten var den samme.
Hvad sker der hvis jeg ikke får skiftet stempel og ringe på scooteren, når de er slidt, og hvor længe er det normalt at køre med et stempel før man skifter det ud???

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 10-09-04 08:33

Tja det lyder som JON siger slitage , det der kunne være interessant at vide hvor langt du har kørt i den periode, men har du renset indsugnings filter samt karburator. For på 4 år kan der jo også komme en del snavs, så prøv det før du hiver cylinderen af.

MV.

Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 510 point
Dato : 10-09-04 08:39

Det er meget forskelligt hvor lang tid de holder, så det tør jeg ikke svare dig på. Men hvis du kører sådan forholdvis tit på din scooter i 4 år, så må det klart være ved at være tid til at de skal skiftes. Kan du mærke forskel når du jogger på kickstarteren, at der ikke er så meget modstand som der var i starten ? (Kan du jo nok ikke efter der er gået 4år...)

Men jeg syntes du bør få skiftet de ringe, og ellers prøve at rense kaburator/filter og se om det virker som rpje siger...

Godkendelse af svar
Fra : lordlasse

Dato : 10-09-04 08:41

Tak for svaret Jon.