/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hjemmenetværk med XP
Fra : clausnors
Vist : 411 gange
20 point
Dato : 10-07-02 17:19

Hvordan sætter man 2 computere, begge med windows xp op, til at bruge den samme ADSL-forbindelse. Computerne er forbundet med 2 netværkskort og et krydset netværkskabel, og den ene computer er sat op til at gå på internettet via ADSL-forbindelsen.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 17:34

Hej Claus,

der er forskellige metoder hvorpå det ka' blive gjort...

en mulighed er at bruge en switch...

hvilken udbyder har du?
hvordan er du koblet på din ADSL forbindelse... router eller USB modem?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 17:44

Du kan gøre det på flere måder.

En måde er direkte forbildelse fra dine Pc'ere til din ADSL forbindelse. Drøft havd der kræves med din Netudbyder.

En anden måde er deling af Internettet.

Marker start>hjælp og support>søg>skriv "deling af internet" følg vejledning "Aktivere Deling af Internetforbindelse på en netværksforbindelse"

Mvh
Bjarne H

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 30 point
Dato : 10-07-02 17:44

Du kan gøre det på flere måder.

En måde er direkte forbildelse fra dine Pc'ere til din ADSL forbindelse. Drøft havd der kræves med din Netudbyder.

En anden måde er deling af Internettet.

Marker start>hjælp og support>søg>skriv "deling af internet" følg vejledning "Aktivere Deling af Internetforbindelse på en netværksforbindelse"

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 17:44

Du kan gøre det på flere måder.

En måde er direkte forbildelse fra dine Pc'ere til din ADSL forbindelse. Drøft havd der kræves med din Netudbyder.

En anden måde er deling af Internettet.

Marker start>hjælp og support>søg>skriv "deling af internet" følg vejledning "Aktivere Deling af Internetforbindelse på en netværksforbindelse"

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 10-07-02 17:45

Her http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm er en god guide med billeder på hvordan man gør det gratis (kræver dog 2 netkort i den computer der skal dele forbindelsen, og at denne skal stå tændt hvis/når den anden computer skal på internettet)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 17:50

Undskyld min forbindelse har det åbenbart med at stamme i dag.

Det må være varmen! :)

Se endvidere spørgsmål og besvarelse: http://www.kandu.dk/dk/spg/4878

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 18:04

Hej Bjarne,

jeg har oplevet at den laver dobbelt poster/indlæg, hvis man kommer til at opdater siden, hvis den er ved at sende ens indlæg... eller hvis man kommer til at trykke mere end en gang på knappen...

er lige kommet til at lave det samme nummer i et andet indlæg...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 18:26

Ja Strarup - det var jo nok det jeg kom til, kom i tvivl om jeg skulle bruge formodet svar eller som kommentar, det bliver dejligt når / hvis Kandu ændrer systemet så man kun kan afgive kommentar.

Hvordan går det Clausnors - er du kommet videre?

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : clausnors

Dato : 11-07-02 12:02

Forbindelsen jeg prøver at bruge er en Orange-forbindelse, Orange giver ikke support på XP. Det er koblet op via et Alcatal USB-homemodem, og der er netkort i den komputer der er koblet til internettet, hvorigennem den er forbundet til den anden komputer, de kan iøvrigt godt pinge hinanden.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 12:11

Hej Claus,

har du en Switch, en Hub eller 2 netværks kort i den ene af PC'erne?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-07-02 13:29

Hvis du med "Netværkssteder">Hele netværket>Microsoft Internet-netværk> og derefter gruppen eler stifinder kan få forbindelse så skulle du kunne følge den vejledning jeg gav ved deling af Internettet.

Hvis du vælger denne løsning behøver du ikke at anskaffe yderligere eller ændrer i din opsætning til Orange!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-07-02 14:12

Hej Strarup!

Så vidt jeg kan forstå på Claus har han en konfiguration, der ligner min meget, og når han kan pinge den dan anden komputer kan deling af Internet også sættes op, så det kommer til at virke uden anskaffelse af yderligere.

Jeg trækker mig gerne, da jeg kan se, at det er dig der først er kommet med en kommentar. der er jo ingen grund til, at vi kommer med dobbelte forslag.

Jeg gør dog lige opmærksom på at jeg p.t. har jeg mit netværk og internetforbindelse konfigureret og opsat på en meget lignende måde med Windows XP og Windows SE på den anden.

Hvis begge PC'ere skal virke uafhængigt og (den ene måske kun tændt) af hinanden, så kan "Deling af Internet-forbindelse" ikke anbefales (bruges).

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 14:57

Hej Bjarne,

det har da ikke noget med at trække sig eller noget som helst... det er ikke en konkurence... det handler om at hjælpe...

jeg er lidt i tvivl om Claus'es spørgsmål, idet jeg synes det er lidt tvetydig... derfor spørger jeg for at få det klarlagt...

jeg ka' ikke helt forstå spørgsmålet
----------------------------------------------------------------------------
Hvordan sætter man 2 computere, begge med windows xp op, til at bruge den samme ADSL-forbindelse. Computerne er forbundet med 2 netværkskort og et krydset netværkskabel, og den ene computer er sat op til at gå på internettet via ADSL-forbindelsen.
----------------------------------------------------------------------------

det her får mig til at tænke på... hvilke muligheder der ska' bruges til at forbinde tingene sammen... det er bl.a. derfor jeg spørger om følgende -->
-----------------------------------------------------------------
har du en Switch, en Hub eller 2 netværks kort i den ene af PC'erne?
-----------------------------------------------------------------

for som jeg forstår det, så er den ene computer enten koblet på ADSL, og den anden computer er ikke koblet på noget som helst... ellers er de 2 computere koblet sammen, og ingen af dem er koblet på ADSL linjen til internettet...

men det her -->
-------------------------------------------------------------------------------------
Forbindelsen jeg prøver at bruge er en Orange-forbindelse, Orange giver ikke support på XP. Det er koblet op via et Alcatal USB-homemodem, og der er netkort i den komputer der er koblet til internettet, hvorigennem den er forbundet til den anden komputer, de kan iøvrigt godt pinge hinanden.
-------------------------------------------------------------------------------------
for mig så til at tænke... er de nu alligevel koblet sammen...

Det er derfor jeg spørger for at få det klarlagt... for jeg synes ikke at det tydeligt står beskrevet nogen steder... om hvordan det helt hænger sammen...

det ka' også være at jeg har læst forkert... jeg er i tvivl... derfor spørger jeg...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-07-02 15:39

Okay Starup - tak for din udredning!

Jeg forstår godt du kommer i tvivl, det gjorde jeg også. Min kommentar til dig, var ikke fordi jeg var irriteret eller noget andet. Jeg prøver også kun at hjælpe; men jeg synes at Claus må give til kende hvilken løsning han i første omgang vil satse på. Vi er jo begge helt enige om, at det ikke er nogen konkurrence, og derfor er der jo ingen grund til, at vi begge bruger hvor tid!

Jeg har selv Oncable kabelmodem, og jeg har tidiligere prøvet et par gange at få hjælp, og det er vanskeligt, langsommeligt og meget tidskrævende, derfor kunne jeg godt forestille mig, at Orange kunne være tunge at danse med.

Jeg synes Claus lige må definere hvad han vil før kan hjælpe mere!

Jeg kom til at afkrydse formodet svar og derfor Claus kan du ikke lige være venlig at afvise hvis du ikke kan eller vil bruge den løsning.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : clausnors

Dato : 12-07-02 16:57

Nu har jeg ikke prøvet noget i praksis endnu da jeg ikke har haft tid. Så jeg vil forsøge i dag. Der er ikke nogen switch eller hub eller noget der er kun de ting jeg har beskrevet. Computerne (det er jo med c) er forbundet med et krydset kabel via deres netværkskort (hver computer har kun et netværkskort) og den ene er koblet op til nettet via en adsl forbindelse der går via usb-porten. Den fælles netværksforbindelse skal kun virke når hovedcomputeren er tændt. Havde vi (jeg) forestillet mig - kan det gøres på en anden måde ville det være helt fint. Jeg synes ikke helt jeg har fået svar på noget som helst - jeg er typen der skal have det forklaret meget simpelt. "Tryk på en knap - luk det vindue op - gå ind i kontrolpanelet" jeg må have en forklaring der er skridt for skridt, idet jeg lige har installeret XP og ikke kender det overhovedet. Og er lidt teknisk smådum. Sorry drenge.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 10:06

hvem faen..... gider svare på noget fra kandu.dk ?

hvis man ønsker svar må man da selv poste .......

undskyld morgen surheden - men det er bare det med den kommercial
udnyttelse
af en service hvor frivillige svarer gratis.....

E

"clausnors" <clausnors.news@kandu.dk> wrote in message
news:_U349.5789$G3.786556@news010.worldonline.dk...
> Hvordan sætter man 2 computere, begge med windows xp op, til at bruge
> den samme ADSL-forbindelse. Computerne er forbundet med 2 netværkskort
> og et krydset netværkskabel, og den ene computer er sat op til at gå på
> internettet via ADSL-forbindelsen. er
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 10:19

On Wed, 7 Aug 2002 11:06:23 +0200, "Arne"
<Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> wrote:

> hvem faen..... gider svare på noget fra kandu.dk ?

Det kan vel være lidt så godt at svare på noget fra kandu.dk, som
at svare på noget fra CyberCity, der ikke er en mindre kommerciel
organisation end dem bag kandu.dk?

-A
PS: FUT