/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværkskort - sendt og modtaget
Fra : edbhans
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 09-09-04 11:20

Kører Windows XP Home. Når jeg klikker på de to små computere nede til højre, får jeg status for lan-forbindelse. Undr aktivitet for sendt/modtaget stod der tidligere antal bytes - nu står der pludselig antal pakker.

1. Hvordan kommer jeg tilbage til, at den igen viser antal bytes?

2. alternativt - hvad betyder en pakke?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-09-04 17:34

hej !
når da der ikke er andre der prøver gør jeg.
1.åbn denne box igen hvor der stå antal pakker sendt og modtaget.så skal du klikke
på det >> ? << spørsmåltegn der er i øverts højre side ag boxen.din mus få så et ? påsat?
klik så ud for pakken foran det du er i tvild om,nemlig pakke.håber du få et sver der..
men dit andet spørsmål hvad forskelling er mellem bytes og pakke er et spørsmål om størrelse,altså hvor stor den pakke der sendes er i bytes...alt efter hvad modtager og sender kan håndtere max nu større pakker nu hurtigere sendes de.men det er ret invilkelet,da de ved hver defrakmentering af modtager bliver opdelt i mindre pakker for vidre sendelse,så alle i netvækt rute kan være med.
se opgave 4:
Oppgave 4
a) Grensen for MTU er hva protokollene kan håndtere slik som Ethernet med 1500 bytes.

b) Konsekvensene blir at meldingene fra protokollene på transport laget ofte må deles opp i mindre IP pakker (Fragmentering).
http://home.bergen.nith.no/~hatyvi/TK_102_2.html

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 10-09-04 18:34

Hej XOU

Tak for dit indlæg - jeg fik da lært en hel del om de såkaldte pakker: nemlig, at de er en foranderlig størrelse.

Grunden til mit indlæg var, at jeg gerne vil følge med i, hvor meget, der transmitteres. Det kan jeg så ikke gøre med antal pakker, og derfor mangler jeg svar på mit spørgsmål nr. 1:

1. Hvordan kommer jeg tilbage til, at den igen viser antal bytes?

Er der ikke nogen, der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-09-04 19:25

selvtak,men jeg har fundet en måske erstartning du kan bruge.
skriv i kør:
cmd
skriv i det ny åbne kommandoprogt (sort)vindue
netstat -e
her kan du osse se forskellen imellem pakker og byter.