/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Tips - brug søg!!!! - før tip oprettes!
Fra : Bjarne_H
Vist : 481 gange
1 point
Dato : 10-07-02 15:41

Så er der gået inflation i tips igen.

Ta' venligst, at bruge søgefunktionen før man opretter et tip. det er da OK med en smutter ind i mellem.

Det kunne jo være vi skal bede Kandu om en godkendelse før tips endligt kan oprettes!

Hva' synes I?

Eller måske helt fjerne pointtildeling!

Hva' synes I?

Kommentar
Fra : trixster

Dato : 10-07-02 15:47

Eller måske fortælle brugen der sender sit tips ind at der findes f.eks 3 tips i forvejen med overskriften Bla bla bla bla

Er du sikker på du vil forsætte J/N

Det burde kunnne lade sig gør at kandu's system søger inden den sender svaret ind.

Bare en tanke.

Mvh
Trix

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 15:52

Hej Bjarne,

øh... noget bestemt tip eller nogle bestemte tips du tænker på?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 10-07-02 16:07

Måske kunne kandu lave et lidt bedre søgnings system

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 16:16

Ja bl.a. dette: http://www.kandu.dk/dk/tip/1725 som jeg selv tidligere bragt. Jeg har endvidere tidligere gjort opmærksom på dette; men efter hvad jeg kan se, er det hver gang, der kommer nye brugere til!

Jeg har ikke nærlæst og ledt efter hvor mange andre der er tale om, men der har jo også været nogle hvor man skriver sit tip flere gange m.v.

Trix anfører en udmærket måde for videre vurdering!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 16:16

Ja bl.a. dette: http://www.kandu.dk/dk/tip/1725 som jeg selv tidligere bragt. Jeg har endvidere tidligere gjort opmærksom på dette; men efter hvad jeg kan se, er det hver gang, der kommer nye brugere til!

Jeg har ikke nærlæst og ledt efter hvor mange andre der er tale om, men der har jo også været nogle hvor man skriver sit tip flere gange m.v.

Trix anfører en udmærket måde for videre vurdering!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 10-07-02 16:21

Yes yes.
Har selv tidligere skrevet det samme.
http://www.kandu.dk/dk/tip/1483

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 16:23

Søgefunktionen er faktisk helt god!

Første gang jeg prøvede søgefunktionen skrev jeg ordet og trykkede derefter på søg, og så kom der mange resultater frem.

Så prøvede jeg at klikke på søg uden at have skrevet noget, og så får man mange muligheder for udvælgelse så som:
hvilke områder, emner og ord m.m.

Hvis I ikke har prøvet det - så prøv!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 16:30

Hej Bjarne,

tja... det vil jeg så ikke udtale mig om...

mht. til at skrive det samme tip flere gange som f.eks. det der diskuteret her -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/4856
og som bl.a. er opstået af følgende indlæg -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/4840

Så synes jeg faktisk i det her tilfælde at det er en rigtig go' ide... idet det jo reelt set handler om at hjælpe herinde på Kandu... og så er det da meget passende at skrive det til de 3 grupper dette tip omhandler... så man hjælper flest mulig...

så til helvede med de point, eller la' kandu lave om på det...

jeg har bla. fået en "syreindbagt" mail tilsendt omkring etikken af besvarelser af spørgsmål... omkring en persons (ingen navne) bruger en hvis form få at få point...

umiddelbart ser disse point ud til at være til mere skade end de er til gavn... visse folk får f.eks. ikke besvaret deres spørgsmål ordenligt... og når et spørsmål først er lukket, er det jo ikke til at vide at det ikke er blevet besvaret...

så i det hele taget ku' det da godt se ud som om der trænger til at blive lavet noget om...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 1 point
Dato : 10-07-02 16:47

Jeg kan faktisk slet ikke se at der er behov for noget pointsystem, det virker lidt som om nogle kun er her for at forsøge at score så mange point som muligt, meningen er vel at man hjælper hinanden, både med hensyn til tips og spgsm. Så drop de point!!!

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 16:49

Ja Starup så er vi jo lidt inde på det samme vedrørende point; men der er da ingen grund til at skrive det i 3 grupper!

Man kan jo prøve at bruge søgefunktionen før man stiller sit spørgsmål, eller savner svar eller ønsker at skrive et tip.

Ved brug af søg ved netop de 3 gentagne tip, viser søg de 3 tip ovenikøbet lige under hinanden.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 16:53

Hej Bantam - jeg kan kun give dig ret!

Drop point ihvertfald ved tips. For mig virker det som om, der er nogle der bare skriver tips for at tjene point og ikke for at hjælpe andre.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 17:08

Hej Bjarne,

yup... men hvis man har et problem, er man vel mest tilbøjelig til at gå ind i den gruppe som ens problem vedrører...
plus det er jo nok ikke alle der lige ved det med søgefunktionen... Men man ku' selvfølgelig putte en banner for oven hvorpå der står "Brug Søge Funktionen!!! før du foretager dig noget som helst...", idet det jo ikke altid er til at vide, og især ikke som ny bruger herinde...

Men jeg syntes det er en go' ide med at poste til de relevante grupper, det er vel alm. "common sense" der bliver brugt når man gør det...

ellers ka' Kandu indføre nogle nye muligheder, som f.eks. en afkrydsning til hvilke grupper man vil poste et indlæg, og så få en fælles bedømmelse der samler det under et... så der kun gives point til det som var det et Tip... Hvis man syntes det er problem at der er nogen der vil være hjælpsomme, og for et føl på tværs over man har lagt sit indlæg i alle de relevante grupper...

Jeg står bag ideen om at ligge sine tip i de relevante grupper... så hellere droppe det point halløj...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 17:27

Hej Starup, det med afkrydsning i hvilke grupper er en ret god idé!

Men at man selv opretter det samme tips flere gange, det synes jeg ikke er nødvendigt. Placer tipset i den gruppe som man nu synes er vigtig.

Hvis Kandu endvidere fjerner point for tips, så vil mængden af tips heller ikke drukne de gode tips, og så har man jo også søge-funktionen. (Jeg glemte lige at skrive, at jeg klikkede på marker og derefter skrev harddisk).

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-07-02 21:02

selv om jeg lige har postet det om talte tip, får jeg følgende melding når jeg søger på "tips om windows"

Søgningen fandt ingen indlæg

godnat og sov godt:)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-07-02 09:45

Hej Melander!

Gå øverst op på siden og marker "søg" - herefter kommer der en side frem med "Avanceret søgning" - fjern dernæst
flueben i "Spørgsmål" og "Nyhedsgrupper" skriv ordet "tips" (uden anførselstegn) til højre for "Alle ord skal være med" og marker "søg".

Så kommer der en side frem med fundne "Tips" og man ser at der er 54 tips hvor ordet tips indgår.

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-01-06 05:24

Tak for svaret bantam.