/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvor blev spørgsmålet fra briani af !
Fra : bentjuul
Vist : 404 gange
500 point
Dato : 09-09-04 10:05

Kl. 8.18 modtog jeg en mail fra kandu.dk med emnet "Teamet bag Kandu er tavs som graven" i kategorien "Kandu.dk".

Jeg læste det og der var 4 indlæg til det, men jeg kan ikke finde det mere.

Er der kommet censur på kandu.dk der måske blot fjerner det de har lyst til eller hvad er det der sker ?

Forklaring udbedes kandu.dk.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-09-04 10:08
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-09-04 10:08

de ligger under kandu

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-09-04 10:08

besvaret

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-09-04 10:08

Stadig på forsiden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 10:09

Det er set før at spørgsmål fjernes!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-04 10:11

Jeg læste også spørgsmålet. Kandu har formentlig fjernet det, da det var nummer 6 eller 7 i rækken af det samme indlæg fra briani.

Det kan være at briani selv kan give en forklaring.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 10:11

Ligeledes har vi gentagne gange set "redigeringer" i form at enkeltkommentarer der elimineres, eksempelvis i RAM/FRIDA sagaen. Der fjernede man lystigt indlæg, fra de to bemeldte personers side.

Så ja, kandu er af og til censureret.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-09-04 10:11

Hej alle
Spørgsmålet havde nummer 48892 og er fra i dag. - så det ser ud til at være fjernet !

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-04 10:13

Spørgsmålet er fjernet, der var 4 indlæg.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-04 10:14

Bl.a. ellebye havde svaret.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-09-04 10:15

JEg kan altså stadig klikke ind på det, og det er stadig synligt iunder de sidste 25 spørgsmål på forsiden

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-09-04 10:15

Det er dette spørgsmål der er fjernet.
http://www.kandu.dk/dk/spg/48892

Når der endelig kommer nyt fra kandu, så er det åbenbart for at udelukke personer, eller fjerne spørgsmål. Men ellers er det formentlig som 3773 beskriver det.

Det kunne være rart at høre, om Brians point også er "gået tabt".

ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-09-04 10:16

Hvis nu kandu.dk havde mod til at besvare de spørgsmål der bliver stillet - eller oplyse os om hvad der sker - så kunne disse indlæg undgås.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 510 point
Dato : 09-09-04 10:18

Ja, rør ved indlægget med cursoren. Så kan man se der er et "hul" ved 48892 som Bent skriver.

Meget dumt af Kandu! Censur er en grim ting. Uanset om man synes Brian's fremgangsmåde er sjov eller ej, er det censur.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 09-09-04 10:19

http://www.kandu.dk/dk/spg/48878

Hvad med det her???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-09-04 10:20

Better_Performance det er ikke det spørgsmål du henvider til, der var et mere fra i dag med nr. 48892.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-04 10:20

Brianis hensigt var at råbe kandu op, det er åbenbart lykkedes for ham.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 10:21

Du tror også på nisser Bent!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-09-04 10:21
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-09-04 10:21

Hvad med om vi alle begyndte at stille spørgsmål som Brian, sådan i hobevis. Gad vide om de alle vil blive fjernet??

PS! Der er nok een eller anden der er blevet sur på Brian, og har fået teamet til at lukke spørgsmålet.

Kære Kandu!
Lidt oplysning ville være på sin plads, der er tid til at lukke spørgsmål, men ikke til at besvare relevante mails.

ellebye

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-09-04 10:23

Hvad siger loven om den slags censur.der må da være nogle retningslinier der skal følges
fra Kandu`s side.
Hvis de bare kan gøre hvad der passer dem hører alting da op,men den måde Kandu bliver forvaltet på,
ser det ud til der ikke er nogen retningslinier.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 10:26

Temmelig lamt, når man tager i betragtning at Brians indlæg var af fuldstændig harmløs karakter, og ikke indeholdt injurier eller andet grimt. Kun et lille smæk til kandu-bagmændene. Dumt dumt dumt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-09-04 10:27

Ja, det er da nemmere for kandu.dk at fjerne spørgsmålene fremfor at besvare dem, men mange af de spørgsmål er et nødråb fra brugere - fordi kandu.dk ikke besvarer brugernes mails.

//bentjuul

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 10:28

Så er bolden givet op drenge. Bare følg trop.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 10:31

HVIS man ville cencurere, var det ti gange smartere at "filtrere" tipsene lidt. F. eks. kunne man sende en regning til alle "gratis-annoncørerne" som en start.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-09-04 10:34

Det er lidt underligt at vi ikke hører fra Brian - er han mon sendt ud i kulden ???

//bentjuul

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 10:35

Maybe....

Har du point Bent, så deltag i løjerne!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-09-04 10:41

Jeg har point 3773, men hvis Brian er sendt ud fordi han beder om nogle svar han ikke kan få på de mail han har sendt til kandu.dk - så er kandu.dk langt ude og vi brugere må reagere på det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-09-04 10:51

Jeg forhøjer lige point - Vi vil have et svar Kandu.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-04 10:53

Jeg nåede at skrive en forholdsvis lang kommentar i omtalte spørgsmål, men da jeg trykkede [Send] var det væk

Jeg gentog ellers blot min opfordring til at lave en CSS kategori under Teknologi->Udvikling, da jeg synes der mangler en sådan. Specielt da der ofte kommer spørgsmål om emnet, samt at det ville være en naturlig ting at oprette en sådan kategori, da der jo findes et kursus i CSS her på sitet.

Samtidig gav jeg udtryk for at serviceringen af brugerne er under al kritik. Jeg udviste dog forståelse for kandu's tekniske problemer, hvis det skulle være tilfældet at de oprindelige programmører/udviklere har forladt kandu.dk ...uden at dokumentere deres arbejde ordentligt. Det kræver da 'reverse engineering' for at spore evt. fejl og mangler i systemets implementation og det kan godt være en svær nød at knække.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-09-04 11:12

Jeg har lige skrevet dette
og så forsvandt tråden. men det er sket før så derfor klipper og klister jeg.
og smider det her
Citat
Og hvem er det så, lige der siger, at der er noget levende bag kandu 8-(

Kandu kunne jo være opstået, næsten af sig selv.

Han ville prøve at lave en hjemmeside, så han købte et domæne.
Det kunne jo være sjovt med et indputfelt på sådan en hjemmeside - tænkte han
mens at han rodede med sit inputfelt, var der pludselig en der fik øje på det,
og skrev 'hej'.. 'fedt indputfelt'.. 'hvordan virker det'
det fortæller jeg dig da gerne - svarede han, - men som tak skal du lave et bannerlink til mit inputfelt.
dagen efter var der 10 forbi og prøve hans inputfelt.
en af dem var sur over at en hund havde skidt i hendes sutsko,
og tilfældig, var der en der viste hvordan at man lige fjerner en prut fra en sko.
et par dage efter var der 100 der syntes at, inputfeltet kunne bruges til noget.
de var nemlig begyndt at bytte viden.
mange syntes at tak kun er et ord , og så blev pointne opfundet.
der kom smily's, faver og der var nu, en så bred vifte af emner, og uløste spørgsmål
at behovet for en database var opstået.
dagligt var der problemer med at få det til at hænge sammen.
og folk spurgte ham ikke mere, de forlangte, at han løste det.
nu havde de jo spildt tid på at vente, og det var jo hans skyld.
bla.bla.bla. osv.
Tilbage sad han, og tænkte - jeg ville jo bare prøve at lave et inputfelt.
:-D

selv har jeg i gennem tiderne lavet så mange småsider at jeg ikke engang selv kan huske hvor at de ligger på nettet
hvis at nogen finder en af disse sider, og skriver til mig gennem et email-link derfra, ja så får jeg sandsynligvis
ikke mailen. da .... hmm .. det var dengang, eller også har jeg glemt adgangskoden.
..tænke...tænke...tænke.. Måske har skaberen kandu også glemt sin adgangskode, :-))
i det tilfælde, kan man jo ikke lige ringe til en låsesmed.
Men jeg kan da så kun foreslå at hun sæl opretter sig som superbruger 8-)

gummianden er inde på noget der, ang. at man ryger ud af 25listen forhurtigt,
det havde jeg ikke tænkt på før, men det gør jeg nu.
men gummiand, den med at tjene nemme penge, det har jeg svært ved at se.
der vælter jo ikke ligefrem med bannerreklamer på kandu.
og det er nok begrænset hvem der lige står og mangler en ordbog til næsten 3000.-
(forresten er den på tilbud til 999.-) http://www.lifetranslator.biz/page.aspx?pid=151

hvis vi nu alle i stedet for at være utilfredse fik mulighed for at donere lidt viden eller lidt småmønt
kunne det da være at kandu, fik et skub opad.
umiddelbart ser det ud for mig, som at det må give underskud.

briani ! så må dit spørgsmål være "hvordan kommer man i kontakt med kandu"

Løsning -
Åben en tråd med overskriften "DET MIG DER EJER KANDU" :-D

Hit med pointene ;-)
:-)) :-D

Hav en god dag !
mvh. Natmaden

PS. jo kandu er squ for trælst (til tider)

må hellere kopiere inden at jeg trykker på 'send indlæg'
ØV

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 09-09-04 12:23

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-04 12:25

Sejt Bent