/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner på skrivebord/baggrundsbillede
Fra : cph
Vist : 714 gange
20 point
Dato : 10-07-02 13:56

Hej,
ARGH!
-Kan det virkelig passe, at et nydeligt baggrundsbillede/tapet på skrivebordet skal beskæmmes af ikonernes tekstboks?!
Under "Egenskaber for skærm/udseende" kan man så vidt jeg kan se kun ændre baggrundsfarven bag bogstaverne, ikke fjerne den, så bogstaverne står på en gennemsigtig baggrund (hvorved man kan se hele tapetet)...

-Nogen, der ved, hvordan det kan ændres?!

Kommentar
Fra : GTZ

Dato : 10-07-02 14:11

Hej

Hvilken Operativsystem bruger du ?

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 20 point
Dato : 10-07-02 15:25

Hej cph

Jeg har haft det samme problem og løste det ved at downloade freware-programmet Desktop Architect. Søg efter det ved hjælp af Google, så kan du selv udvælge den side, du har mest lyst til at downloade fra.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-07-02 15:27

Ja okay, jeg har selvfølgelig forudsat, at du kører windows. Ellers kan du ikke bruge Desktop Architect.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-07-02 15:39

santa, nu køre jeg win xp pro, der virker det du skriver da ikke????

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-07-02 16:12

Det gør det heller ikke på Windows Me. Og cph, kører du xp, er jeg heller ikke sikker på, at du kan bruge mit forslag. Den nyeste version af Desktop Architect, jeg har kunnet finde, er i hvert fald fra juni 2001, og skal angiveligt kun kunne køre under win 9X, NT og 2000. På den anden side kører den udmærket under Windows Me, skønt dette ikke nævnes. Så det kan der være, du er heldig. Ellers må du vente, til der kommer en opdateret version. Såfremt du rent faktisk kører xp, altså. Ellers er der ingen problemer. (Ak ja, en gang pølsesnak - så der kan man se, hvor vigtigt det er, at folk altid husker at oplyse om deres operativsystem).

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 21:21

Hej,

det sku' være muligt at downloade version 2.11 af Desktop Architect her -->
http://members.wnonline.net/techtvphreak/download/Desktop%20Architect%20v.2.11/da211cn.html

men det ser ikke umiddelbart ud til at få XP understøttelse i følge denne bemærkning herfra -->
http://www.themedoctor.com/news.shtml
03/29/2002 - 12:26 PM
Ken Foster, the programmer who created Desktop Architect, is no longer online so the program will remain as is without future updates. However, the Theme Doctor site will continue to provide this program as a free download for Windows 9x/ME/NT/2000 users. Please note that it is not for Windows XP users and since it's not being updated anymore, it never will be for Windows XP users.

den ka' også hentes her -->
http://www.themedoctor.com/da.shtml

men umiddelbart vil jeg heller ikke mene, at det ka' la' sig gøre vha. egenskaber for skærmen, at gøre disse gennemsigtige...
ellers har jeg bare ikke fundet den funktion endnu... synes ellers jeg har været alle mulighederne igennem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-07-02 21:48

Ok, så mangler vi bare at få afklaret, om cph kører xp eller ej.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 22:53

er der nogen der evt. har XP... der f.eks. ka' afprøve om Desktop Architect vil funke i Win 98 kompatibel mode på XP?

de siger den har visse kompatibel problemer... men mon også det gælder kørsel i kombatibel mode... jeg har ikke selv XP så jeg ka' ikke teste det umiddelbart lige nu...

så ka' vi da finde ud af om det vil funke eller ej... det vil da være fedt hvis den gjorde...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-07-02 23:58

jeg henter den lige nu!!!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 11-07-02 00:04

Yeaaah den funker fint i xp pro, nul problemer, og der er godt meget man kan ændre, også de små bokse under iconerne, de er væk nu......

Så bare kom igang, den fylder kun knap 2mb.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 00:15

Hej Melander,

totalt iorden... thumbs up...

så fik vi da det afklaret...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-07-02 00:58

Fedt nok, at også Melander nu har fået glæde af Desktop Architect. Det skægge er bare, at vi stadig ikke ved, om cph rent faktisk kører Windows XP. Hvis ikke, har hans spørgsmål skabt så megen begejstring, at det måske alligevel var meget godt, at han ikke oplyste sit operativsystem fra starten.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 11-07-02 01:01

hej rellom

hmmm, det kunne jo være at hans næste spørgsmål var : hvilket styresystem bruger jeg

man ved aldrig:))))))

mvh Melander

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-07-02 01:15

Nej, Melander, det bliver spørgsmål nr. 3. Han skal først have svar på: "Hvad er et styresystem?" :)))))))

Godkendelse af svar
Fra : cph

Dato : 11-07-02 12:45

MEGET imponerende debat, det lille spørgsmål startede

For lige at afsløre (dadadaaaaaa!): Jeg bruger win2000, så jeg er ovenud tilfreds, lykkelig og meget andet for henvisningen til Desktop Architect. -Og kun rart at se, at andre også kan bruge det!

Tak for hjælpen, Rellom!!! (og selvfølgelig også tak til andre, der fulgte op på Relloms svar)