/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP programkode, speciel karakter... ?
Fra : dscoop80
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 09-09-04 02:46

Nedestående er en programstump a' et kæmpe projekt jeg er igang med!:

<?php
if ($handle = opendir('../filemanager/filer/')) {
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
if ($file != "." && $file != "..") {

   $part="$file";
   $ext=strrchr($part, ".php");
   $filename=substr($part, 0, -strlen($ext));

   if($_POST['chmenu1'] != '') { $testhere = $_POST['chmenu1']; } else { $testhere = "?"; }

   echo "<OPTION value='<a href=admin/filemanager/filer/$file target=iframeright>$testhere</a>'>";
   echo "<a href='admin/filemanager/filer/$file' target='iframeright'>";
   echo "$filename";
   echo '</OPTION>';

}
closedir($handle);
}
?>

Den udskriver følgende tekst til en fil for sig selv:

<a href=admin/filemanager/filer/test.html target=iframeright>$filename</a><br>

Dette virker perfekt! MEN!
jeg ville har rodet alle funktioner osv. igennem og rettet så jeg nu kun har denne fejl
tilbage før jeg kan blive valideret fra http://validator.w3.org

det jeg gerne vil ha' den øverste kode skal udskrive er:

<a href="admin/filemanager/filer/test.html" target="iframeright">$filename</a><br>

Er der mon nogen herinde som ved hvordan man laver tegnet " på den måde???

// Cooper

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-04 08:57

er det sådan at du mener
target=\"iframeright\"

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 09-09-04 09:34

Blot opfølgning på natmadens indlæg....

For at PHP skal kunne forstå hvornår du adskiller tingene fra hinanden kan du bruge \ foran " for at indikere at der er der tale om kode og ikke tekst/tegnsætning.

Du kan lave specialtegnet " ved at skrive &quot; men det vil resultere i at " bliver udskrevet på din skærm, og at koden formodentlig ikke virker (har aldrig prøvet det). Det er ikke DET W3 spørger efter, men istedet det som natmaden har skrevet.
Steen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-04 10:01

Hmmm... jeg håber ikke det er fordi du vil have det valideret som HTML 4.01 med strict.dtd ???

I Anchor <a--> .. </a> understøttes target nemlig ikke i en strict DTD. target undestøtte kun i Transitional og i Frameset DTD'erne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 11-09-04 12:42

<?php
if ($handle = opendir('../filemanager/filer/')) {
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
if ($file != "." && $file != "..") {

$part="$file";
$ext=strrchr($part, ".php");
$filename=substr($part, 0, -strlen($ext));

if($_POST['chmenu1'] != '') { $testhere = $_POST['chmenu1']; } else { $testhere = "?"; }

echo "<OPTION value='<a href=\"admin/filemanager/filer/$file\" target=\"iframeright\">$testhere</a>'>";
echo "<a href=\"admin/filemanager/filer/$file\" target=\"iframeright\">";
echo "$filename";
echo '</OPTION>';

}
closedir($handle);
}
?>

Godkendelse af svar
Fra : dscoop80

Dato : 03-10-04 14:38

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-10-04 20:08

Selv tak
Og forsat god programering.
http://dk.php.net/manual/da/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-10-04 20:08

Selv tak
Og forsat god programering.
http://dk.php.net/manual/da/