/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Indboforsikring
Fra : donbibi
Vist : 257 gange
50 point
Dato : 09-09-04 01:11

Jeg har et spørgsmål omkring indboforsikring. Jeg fik stjålet min jakke i går, og i dem lå et bundt nøgler der tilhør en klub hvor jeg arbejder som frivillig. Boligforeningen der stiller lokalerne til rådighed fik omgående sagen at vide, og så fortalte de at nu skulle alle låsene som jeg havde adgang til skiftes. Og det er en regning som kan løbe op i ca. 5.000 kr!!! Og så kommer mit spørgsmål: Dækker min indboforsikring? Det er jo en udgift som er et resultat af det tyveri, ik??? Jeg vil ikke høre hvad I mener, men hvad I med 100% sikkerhed ved! Tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-04 01:27

Det er jo forskelligt fra det ene forsikringsselskab til det andet. Det må fremgå af din police, hvad de dækker. Hvis du er i tvivl, så ring til dit forsikringsselskab, der kan du få det konkrete svar.

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 09-09-04 07:46

Hej!
Jeg er nu ikke sikker på at du kan gøres ansvarlig. Du har jo ikke gjort noget forkert eller så vidt jeg kan se handlet uansvarligt.
Hvis det var en lønnet medarbejder i et firma , er jeg ikke i tvivl om at firmaet selv skulle betale.
Så start med at finde ud af om ikke klubben har en forsikring som dækker.
Hvis de ikke har mener jeg at de selv skal betale og dernæst at de fremadrettet bør få oprettet en forsikring.
MEN: Jeg lever ikke op til dit ønske om 100% sikkerhed, det er kun min personlige opfattelse. Jeg er derimod sikker på at dit forsikringsselskab kan svare på om du har ansvar eller ikke og hvis du ikke har er det jo ikke deres problem men klubbens. Så tal med dem.

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 09-09-04 09:02

Ring til Forsikringsoplysningen 33 43 55 00.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-04 10:20

Som hovedregel kan man sige, at det er boligforeningens egen forsikring der skal betale.
Og det er forskelligt fra det ene selskab til det andet ,om det dækker ting man har lånt, lejet, eller er i besiddelse af.
Og tyveriet skal under alle omstændigheder også meldes af boligforeningen til deres eget forsikringsselskab, og så vil dit og foreningens forsikringsselskab indbyrdes aftale hvem der betaler.
mvh dova