/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Batteri til Ericsson
Fra : BerndJ
Vist : 325 gange
100 point
Dato : 08-09-04 19:50

Har fået foræret en Ericsson Bordlader CDS-11 til min Ericsson. Den er hammer-smart og fungerer udmærket, min mob.tel. er ALTID max. opladet - fint - eller??????
Jeg synes at kunne erindre at et batteri har godt af at aflade HELT, og helst hver gang, og at "sjatte-opladning" (og det er jo det jeg gør nu) er batteriets "død". Eller er det en gammel "sørøver-historie" som hører fortiden til og ikke gælder mere??
Er der nogen som erfaringer med konstant opladning / "sjatte-opladning" contra tømme batteriet helt??

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 08-09-04 20:11

respect til dig fordi du har Ericsson. og med hensyn til spørgsmålet stod der i min manual at man helst ikke måtte "klat-lade"

Kommentar
Fra : soll

Dato : 08-09-04 20:44

hej med dig man kan godt chat lade bare man husker at lade den gå død en gang imellem
er der ikke aflader i den bordlader så ville det bare være perfekt.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 08-09-04 21:35

Hej soll
hvad er en "aflader" (i bordladeren), hvilke konsekvenser har det om den er der eller ej, og hvordan finder jeg ud af om bordladeren har en aflader? TAK!! (jeg er vist nok lidt bagud med al den mob.teknik ...).

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-04 21:45

Hejsa nye mobiltelefoner kan godt tåle pjat ladninger det tager de ikke skade af pga denne type batterier som anvends i dem i dag.
de ælder modeler kan ikke tåle det og skal aflades
men selvfølig har alle telefoner godt af at blive kørt helt tør en gang imellem også de nye

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 08-09-04 22:09

Tak for svaret thyfoon.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 09-09-04 08:54

Sony Ericsson skriver til mig (efter forespørgsel):

"De batterier man brugte for ca. 5 år siden var det et problem med at "klat" oplade sin telefon, da batteriet ikke kunne holde til dette i længden.

Men de Sony Ericsson telefoner som bliver solgt idag, har ikke dette problem, og kan derfor holde til at blive laddet op selvom batteriet ikke er fuldt afladet."