/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Måske virus
Fra : Skovgren
Vist : 306 gange
20 point
Dato : 08-09-04 16:23

Jeg har prøvet at åbne den normale side af min computer, men den lukker bare ned, jeg kan hverken åbne eller lukke ned når jeg åbner computeren, jeg bliver nød til at køre min computer i fejlsikret tilstand, hva kan jeg gøre ved dette, er der nogle der kan hjælpe mig ???

Kommentar
Fra : xick

Dato : 08-09-04 17:53

Hej skovgren!

Synes det lyder lidt mærkeligt det du siger! Når du starter op i normal tilstand vil den ingenting, eller hvad?

Prøv at uddybe din forklaring lidt mere, så skal jeg nok prøv at hjælpe dig

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 08-09-04 17:53

sikkert en stor virus eller en fejl i windows,, hmm prøv at formater din computer.

Kommentar
Fra : Skovgren

Dato : 08-09-04 19:01

Jeg kan ikke åbne min computer rigtigt, alt der står på min skærm er uklart hvis jeg er så er så heldig at kunne nå så langt, ellers kan jeg slet ikke åbne den uden at computer slukker

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 08-09-04 20:07
Kommentar
Fra : xick

Dato : 08-09-04 23:07

Hej igen skovgren!

Det lyder lidt mærkeligt, at du slet ikke kommer ind i windows. Kommer du forbi det der ude i BIOS under opstart? hvis du slet ikke kommer til bios, er det ikke virus, for virus kan ikke gå i bios'en, så vidt jeg ved (- eksperter, sig noget hvis det er forkert ) Men ellers vil jeg nok også, som mikkelgj1 foreslog det, at du formaterer din computer. tag en sikkerhedskopi af ALT hvad du skal gemme (husk at gemme drivere hvis du ikke har dem på cd.. nogle drivere er ret svære at finde igen) .. ellers kunne du, hvis du har mulighed for at sætte din harddisk i en anden computer, gå ind og checke din hdd for virus...

smutter i seng nu --> diskutionen må fortsætte imorgen .. Go'nat!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-09-04 00:23

Gå ind på www.arlet.dk og hent nogle af de mange hjælpeprogrammer som henvises til der!

Noget kunne tyde på at det er et eller andet spamware eller en highjack file der driller dig.
Der findes jo en del af det snavs på nettet, som overtager mere eller mindre dele af styringen.

Måske er du heldig, at ARLET selv dukker op her i NG og giver dig gode tips.