/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Mangler" sikkerhedsrettigheder
Fra : jejs
Vist : 410 gange
200 point
Dato : 08-09-04 15:21

I forbindelse med installation af et trådløst nætværkskort på min bærbare computer får jeg følgende meddelelse fra Windows: "Du har ikke de tilstrækkelige sikkerhedsrettigheder til at installere enheder på denne computer. Kontakt din administrator eller log af og log på som administrator og prøv derefter igen."

Jeg har førhen haft brugt computeren på en tidligere arbejdsgivers netværk, hvorfor jeg fik fjernet mine administratorrettigheder på computeren, men efter jeg fratrådte mit job fik jeg igen genetableret mine administratorrettigheder og efter hvad jeg kan se under kontrolpaneler-computeradministration og -"brugere og adgangskoder" så er alle mine rettigheder på plads som adminstrator.
Hvem har en forklaring og løsning på min installationsproblem?

Jan

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 08-09-04 15:58

Hej jejs;

Jeg går udfra, at der er tale om en Windows 2000 eller Windows XP.

Såfremt du har været på din arbejdsgivers netværk, så har du formodentlig været logget på et domæne.
Dette kan du se under opstart, da der så er et menupunkt som hedder "Indstillinger".
Her skal du sikre dig, at du ikke forsøger at komme på det "gamle" domæne; men derimod på PCen.

Hvis du logger på PCen, kan du højre-klikke på ikonen "Denne Computer" og vælge "Administrer".
Herinde går du ind under menupunktet "Lokale Brugere og Grupper", og vælger "Grupper".
Her vælger du "Administratorer" og kan nu se om du med dit brugernavn er medlem af Administratorer.

Hvis du ikke er, så skal du have fat i den gamel lokale administratornavn og -kode for, at kunne ændre tingene.

Har du ikke adgang til en administratorkonto, findes der et tool, som kan nulstille administrator password.

God fornøjelse.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : risper

Dato : 18-01-05 16:20

Hej Smitty - jeg tror jeg præcis har problemet da det synes, at jeg har mistet mine
administrator rettigheder - hvad er det for et pgr (tool) du tænker.

Hører meget gerne