/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Præsident for USA...
Fra : upyoursmate
Vist : 399 gange
30 point
Dato : 07-09-04 23:35

Er det sandt, at hvis blot man har amerikansk statsborgerskab, kan man i pricippet godt blive USA´s præs...?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-09-04 23:37

Hvad mener du ?
Hvis du ikke har amarikansk statsborgerskab kan du sikkert ikke blive præsident i USA.
Dansk statsborgerskab giver muligheden for at blive dansk statsminister.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-04 23:38

Ja det er det, men selvfølgelig skal vedkommende også helst have et rimeligt uplettet navn og rygte.
Og derudover er det nok en fordel med en karriere inden for politik.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-09-04 23:38

amarikansk nej det er ikke fra Ama´r
Amerikansk er nok bedre.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 07-09-04 23:40

jakjoe - er du fuld?? Prøv at læse mit spørgesmål en gang til. Det er ikke så svært at forstå... Man du behøver ikke at svare på det.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 07-09-04 23:41

Dova - er det noget du kan "bevise"???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 23:42

Nej man skal både være født i USA og have statsborgerskab der. Men som Guvenør er det i orden med kun nationalitet. Arnold the terminator kan f.eks ikke blive præsident!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-09-04 23:43

øh næ, ikke så vidt jeg ved.

Men hvad havde du forestillet dig der skulle til for at blive præsident i USA udover et statsborgerskab ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 07-09-04 23:46

jakjoe - At man IKKE behøvede statsborgerskab for at blive præsident!!! Gå i seng.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 40 point
Dato : 07-09-04 23:51

Nu kommer betingelserne for at blive præsiden og vicepræsident i USA.

Du skal være 35 år gammel.
Du skal være født i USA.
Du skal have været bosat i USA mindst 14 år.

http://www.enchantedlearning.com/vote/presidential_elections.shtml

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : upyoursmate

Dato : 07-09-04 23:53

Tak for svaret jakjoe. Så var det jo ikk så svært alligevel... (-:

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-09-04 23:54

Næ...Tak, og nu går jeg i seng...måske.

mvh
jakjoe