/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter køreskoler
Fra : dr0zie
Vist : 1122 gange
50 point
Dato : 07-09-04 21:18

Hej jeg søger en scooter køreskole i københavn helst valby/vanløse og det skal jo kun koste de 100 kr ;)

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-04 21:30

Hvis du med scooter mener knallert og er under 18 år retter du henvendelse til ungdomsskolen i kommunen.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 07-09-04 21:35

det er en knallert 30 jeg mener og hvor finder man en ungdomsskole?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 07-09-04 21:47

Jeg går ud fra at du er under 18 år og snart bliver 16 år, som er aldersgrænsen for at få knallertkørekort.
Hvis du er bosat i Københavns Kommune skulle du have fået tilsendt "Ungdomsskolebladet"
Citat
Det nye ungdomsskoleblad indeholder program for hele Ungdomsskolen samt en beskrivelse af udvalgte hold. Bladet bliver sendt til med posten til alle unge, der bor i Københavns Kommune og som er 13 til 18 år. Du modtager bladet omkring den 18. august. Skulle du alligevel ikke have modtaget det, kan vi sende dig et nyt, hvis du sender os en e-mail med navn og adresse.

Her er adresser fra København

http://www.kku.dk/kontakt/

fra denne side http://www.kku.dk/omungdomsskolen/spoergsmaal_svar.htm
Hvis du bor i en anden kommune, er det den kommune, du skal henvende dig til.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 07-09-04 21:55

mange tak

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 07-09-04 21:56

Men er ungdomsskolen et sted hvor man får kørekort eller er det også noget andeT?
HVor finder jeg noget om et knallert kørekort?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-04 22:01

Her er de to steder, hvor Københavns Kommune tilbyder knallertkørekort

http://www.kku.dk/hold/knallert.asp

det er en forudsætning at du er bosat i kommunen og under 18 år for at få tilbuddet.

Hvor gammel er du, siden du ikke har modtaget ungdomsbladet?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-09-04 22:02

Du retter henvendelse til ungdomsskolen der hører til din skole, eller politiet, og der får du at vide hvor undervisningen foregår, og hvornår.
Og det plejer at koste 100kr, som du selv foreslår.
Du møder bare op, og de første gange, får du noget teori og motorlære.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 07-09-04 22:05

Tak for svaret ans.

MAnge tak fandt ud af det