/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
hvad er der galt ?? Vhs til Com
Fra : CCjunior
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 07-09-04 21:07

Jeg har kabel fra vhs til grafik kort
jeg har pinnacle studio vers.9 og en demo af Ht video til dvd
men jeg kan ikke få det lagt ind på com..
når jeg har sat kablet i hvad gør jeg så ??? er der noget jeg skal ind og aktiverer ??

Junior

Accepteret svar
Fra : jda_fx

Modtaget 50 point
Dato : 08-09-04 00:50

Hvis dit grafikkort er kombatibelt med Pinnacle Studio så skulle du kunne bruge det til at digitalisere det med selv om det er mest til DV. Hvis du har XP kan du også bare bruge Moviemaker. I studio skal du have fundet hvor det er man vælger hvilken device man skal køre ind fra; firewire, grafikkort, kun lyd etc. Så vidt jeg husker er det: edit -> preferences men jeg er ikke helt sikker. Du skal vælge dit grafikkort. Derudover skal du slå 'machine control' fra, det er kun for firewire devices. Sæt så programmet i capture mode og tænd for videoen. Du skulle nu gerne kunne se et billede på det lille preview vindue, og skal så bare trykke 'record' når du vil starte med at digitalisere
jda^fx

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 14-01-05 12:55

Tak for svaret jda_fx.

Jeg ved ikke lige hvor fejlen er, men nu har vi gjort det på en anden computer, der kunne vi få det til at køre..

Junior