/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Hvor meget data er der på en hjemmeside?
Fra : SubZero69
Vist : 1374 gange
100 point
Dato : 07-09-04 20:54

Jeg overvejer at få Stofa flexrate 2 mbit, hvor der er et maks på 20 GB. Jeg vil gerne vide hvor meget (ca.) en hjemmeside tager på at blive indlæst. Eller hvis nogen ved hvor meget der går til alm. søgning måneden. Ikke download.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 07-09-04 20:59

Ca 3-4 timers brug af internetsider om dagen ved 2 browservinduer åbne svarer til omk. 3 GB. Det er bare det, hvor hurtig er du i forhold til dit net? Jeg er hurtig og har en ventetid på nogle af mine ting når jeg surfer, selvom mine 7 browsertabs er åbne. Hmm! Det er forskelligt fra person til person, men du kommer ikke til at overstige 20 GB.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 21:04

Har selv Stofa! Du kommer aldrig over 20 Gb ved alm. surfing! Så jeg ville tage den almindelige flexrate, den er næsten lige så hurtig til surfing og billigere! Almindelig surfing kræver ikke ret meget! måske 200 mb hvis det går vildt for sig!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-09-04 22:47

Hva´så hvis man spiller online spil - Det kan man jo gøre i timevis?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 23:00

Tja! Nu er det jo ikke det spørgsmålet drejer sig om! Men at spille på internettet kræver naturligvis noget mere dataoverførelse! Jeg vil tro det svarer til at se f.eks online TV-avis!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-09-04 23:43

Med 20 GB har du rigeligt spillerum til næsten hvad som helst.
I en periode havde jeg to maskiner på nettet, næsten i døgndrift for at hente musik.
På et kvartal havde jeg hentet et flere hundrede numre, og alligevel havde jeg kun brugt 11 GB på dette kvartal.
Så du skal være meget flittig, hvis du skal nå at bruge din ration helt op!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-09-04 00:09

På Stofa betaler man for den samlede trafik, altså både Up og Download! Det skal man nok tænke på hvis man bruger P2P programmer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-04 01:31

Hmm... Her bruges 'kun' MAX 100 Mb.

...til ALT !!!!!!!!!!!!!!!!! (Up'n'Down + 'besøg')

Jeg spiller altså heller ikke on-line, men surf'er bare til husbehov og er kun deep-linket hér fra Kandu.dk !

<KODENØRD>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-04 01:32

Ps. Pr. måned dr !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-04 02:24

Få en ide om forbruget
besøg http://www.analogx.com
og download/installer NetStat Live
http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm
det viser dig mængden af data(og hastighed) der går ind og ud af din pc pr.måned.
det er ikke lige til at vide hvad en hjemmeside fylder.
men 20gb er meget-meget-meget
selv syntes jeg at mit forbrug ligger højt .5-4gb/md.
men jeg ser en del videoklip, og høre meget radio
eks. http://www.thebasement.com.au
og http://www.radio100fm.com
http://www.radio100fm.com/player/100fm_live.asx

Natmaden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-09-04 00:32

SubZero69
Mange har en hjemmesideplads hvor der er 10 MB plads, og her kan man sagtens få skrevet mange sider sludder.
Hjemmesidernes tekst er det der fylder mindst. Hvor imod hvis du skal have store billeder på, kan det godt tage en del plads. Men normalt behøver billeder ikke at være så store, da de alligevel fylder godt op på skærmen.

Så 20 GB i denne henseende er som en myre i en balsal!

Godkendelse af svar
Fra : SubZero69

Dato : 14-10-04 11:43

Tak for svaret molokyle.