/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejl med v5 Microsoft update
Fra : stig54
Vist : 429 gange
200 point
Dato : 07-09-04 20:26

Jeg har fået den nye v5 update, men når den starter med at søge kommer dr en fejlmeddelelse der hedder:0x80072EFD.
Jeg har prøvet de to tips til afhjælpning af denne fejl. Der er ikke x i proxyserver i internetindstillinger og jeg har også givet adgang til de to adresser der foreslås i fejlfinding.
0 resultat
Hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-09-04 20:28

Læs her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;836941
Hvis du ikke forstår så spørg.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-09-04 20:32

Du kan nok se at der er mere end 2 metoder. Jeg har ikke læst de tip du refererer til, men mon ikke de er hentet fra denne bulletin.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-09-04 20:49

Har fulgt rækkefølgen slavisk.
Er nået til at firewallén skal skal opdateres eller omprogrammeres.
For at nå hurtigt over det slog jeg den far.
Nu kan jeg opdatere.
Så vidt så godt.
Skal jeg virkelig nulstille min Norman firewall eller hvad?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-09-04 20:57

Nej.
På samme måde som du kan lave websteder du har tillid til i IE kan du lave det i Norman.
Højreklik på Norman Firewall ikonet i proceslinien, vælg indstillinger, Vælg Sikkerhed, vælg Regler
Prøv at se om du kan finde en blokering af Windows Update, er den der kan du slette ved at markere og trykke slet.
Jeg kigger lige lidt mer epå Firewall muligheder og vender tilbage.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 07-09-04 20:57

Norman er ikke SP2 klar endnu! Dette skyldes nok den langsomme norman udvikling!
Skriv om problemet til norman og brug dn default firewall i windows indtil videre. Den virker perfekt og har fået et ansigtsløft.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-09-04 21:05

Hvis man installerer den dårligt afprøvede ServicePack2 vil man sikkert opleve problemer med andet end Norman.
Microsoft har i deres arrogance den holdning at alle andre skal tilpasse deres programmer til Windows og ikke omvendt.
Førende sikkerhedsfirmaer fraråder opdatering til SP2 før yderligere test og evt. patches er udviklet.
XP firewall'en er en joke i forhold den udvikling der sker og det vil alt andet lige være sikrere, at undlade SP2 og så bibeholde sin firewall.

Der er også mulighed for at både ActiveX og cookies kan være deaktiveret i henholdsvis Sikkerhed og Aktivt indhold under Avanceret.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-09-04 21:06

svchost.exe er den eneste blokerede jeg er i tvivl om, de andre skal være blokerede.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-09-04 21:08

svchost er et program der benyttes af Windows til at skabe forbindelse.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 07-09-04 21:09
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-09-04 11:38

Her er lidt om SP2 opdateringen
http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=63053

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-09-04 20:56

Har fjernet blokeringen af vchost.exe, nu kører det.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 08-09-04 20:57

Tak for svaret BjarneD.Fed support

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-09-04 21:03

Fedt, at kunne hjælpe
Hilsen
Bjarne