/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB problem med WIN98DK
Fra : KE
Vist : 431 gange
40 point
Dato : 08-06-01 21:09

Når jeg enabler USB funktionen i BIOS, kan WINDOWS ikke boote færdig, men går i stå og der kommer "blå skærm".
Mit bundkort er ASUS P5A med en AMD K6-2/ 350 Mhz processor
Jeg havde BIOS version 1004, og har skiftet den ud med version 1007A. Det hjalp ikke.
Det er måske et WINDOWS problem, men har ikke kunnet finde den rigtige løsning.

Håber på et guldkorn, så jeg kan få glæde af min nye USB scanner.

Med venlig hilsen
KE

Kommentar
Fra : KE

Dato : 11-06-01 20:47

Tak for svaret Wobert, men jeg har prøvet både med og uden scanner tilsluttet, det gør ingen forskel. Der er heller ikke nogen referencer til USB i Windows når USB er deaktiveret i BIOS.
Jeg tror heller ikke at der er fejl i stik/ledninger, men har hørt af andre, at der er problemer med USB under Windows98 med AMD K6-2/350 Mhz og opefter processorer.
Det jeg håber (og tror) er at der findes en patch (et stykke software) der kan downloades og rette problemet, det er bare spørgsmålet hvor jeg finder den.
En anden mulighed er muligvis at skifte til Windows98 S.E. (anden udgave), men jeg bruger det som en sidste udvej. Er der nogen der har (gode) erfaringer med det ?

Jeg venter på et brugbart svar.
Mange hilsener
KE

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 11-06-01 22:44

Hej KE.
du skal lige afvise mit svar, hvis der er andre der skal give dig et svar. Ellers kan de kun give en kommentar, og får altså ikke point for at have hjulpet dig (hvis du altså godkender deres).
Jeg kører iøvrigt selv med et Asus K7M motherboard, og en AMD athlon 600 mhz processor, og jeg har ingen problemer med USB overhovedet. Jeg har ikke tidligere hørt at der med w98 var problemer med USB (der var det dog i w95).
Wobert

Kommentar
Fra : KE

Dato : 12-06-01 20:12

Så må jeg desværre afvise svaret Wobert, men tak alligevel (jeg er helt ny her på Kandu har du sikkert regnet ud).
Hej!

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 13-06-01 00:54

Har du prøvet at starte windows op i fejlsikret tilstand med USB enabled i bios og så installe driverne på den måde?

Det kan også være fordi der er nogle interrupts mellem de kort der er smidt i computeren. Hiv evt. lydkort, netkort og lignende ud og prøv igen - så kan du se om det er fordi USB bruger samme IO adresse som nogle af dine PCI/ISA porte. Bare et forslag, som du jo altid er velkommen til at mene er svaret. ;)

PO.

Kommentar
Fra : KE

Dato : 15-06-01 18:29

Hej Luctatic

Jeg kan desværre ikke bruge dit svar, men tak for forsøget.
KE

Accepteret svar
Fra : Squanto

Modtaget 40 point
Dato : 23-06-01 21:55

Angående Windows SE
Så bruger jeg det: AMD Athlon 800Mhz
USB Modem fungere fint