/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
FZ50 med startbesvær
Fra : firefoxone
Vist : 462 gange
40 point
Dato : 07-09-04 18:41

Kan nogen hjælpe med forslag til at afhjælpe et startproblemder er opstået efter at der er blevet skiftet til 45 cylinder.Når den er kold kan den godt startes efter 2-3 forsøg med fuld choker, men går den så herefter i stå er den næste umulig at starte igen både med og uden choker. jeg har prøvet forskellige dysser ( op til str. 80 ) men det afhjælper ikke problemet. Den kører bedst med str 60 - 70.

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 40 point
Dato : 07-09-04 20:23

Nu hvor du jo har monteret et nyt cylinder. Så har du vel også benyttet et nyt sod sæt. Hvis du ikke har det vil det være en god ide at udskifte dem, især bundpakningen kan snyde en, hvis der kommer falsk luft ind der, kan du få de syntomer du taler om. At skifte gas dysen hjælper ikke rigtig på tomgangen, til det benyttes tomgangs dysen, og den er optimal.

Jeg går udfra at cylinderen er den eneste ændring du har fortaget.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : firefoxone

Dato : 07-09-04 23:36

Ja der nye pakninger over alt

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-09-04 23:54

Hvor stor er studsen? - PÅ de nyere FZ'ere er den jo vildt lille! - Tænker på om den får for lidt benzin...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-09-04 23:56

Prøv evt. at lukke et af hullerne i luftindsugningen, og se om det hjælper.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 08-09-04 12:45

Prøv at afmontere luftfilterskjoldet og fugte en klud i benzin sæt den omkring hullet til karburatoren.. skru derefter skjoldet på igen..
Virker hos mig...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-09-04 13:42

Nu er det ikke sådan at du har vendt stemplet forkert??.
Jeg går udfra at det er en nyt sæt Du har monteret. Hvis ikke kan det være stempel ringene der er slidte.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 08-09-04 14:14

rpje siger noget der..

Kommentar
Fra : firefoxone

Dato : 08-09-04 23:37

Stemplet vender med pil mod udstøningsport da den blev monteret og prøver om nu om den ide med at lukke et af lufthullerne som CarstenGP foreslår

Godkendelse af svar
Fra : firefoxone

Dato : 08-09-04 23:41

Tak for svaret rpje. det kunne være en rimelig forklaring men har ikke løst problemet, der tænkes og prøves videre