/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Suzuki RMX 50
Fra : tronddk
Vist : 981 gange
22 point
Dato : 07-09-04 18:35

er en Suzuki RMX 50 en knallert eller en croser for jeg syntes det linner en 4 g croser men der står under Knallertreservedele / Suzuki / Suzuki RMX 50 inde på thansen er det en fejl eller er det en knallert ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 32 point
Dato : 07-09-04 18:42

Det er en alm. 2 takts vandkølet 30 km knallert bygget som crossertype.

VH Palle Hansen
NB: En rigtig crosser må overhovedet ikke færdes på offentlige veje.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 07-09-04 18:48

kan man så bare lave en crosser om til en knallert ved at drosse den og sætte nogle vejdæk på og så bagefter tune den og sige det er en 30 knallert ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-09-04 19:02

Nej den går ikke grønberg, en knallert er jo typegodkendt, ved et prøvningsnævn, der kontrollerer alt, ligefra hvor kraftig baglyset lyser, til dets højde-placering over vej, ligeledes skal der laves støjmålinger mm. Den skal beskrives og tegnes og have de såkaldte Tum numre på vigtige motordele.
Men jo det kan måske lade sig gøre, men vil koste røven ud af bukserne, måske i omegnen af 100000kr.
Dog kan en 45 knallert aldrig laves om til en 30km, det står utrykkelig i loven.
VH Palle Hansen
NB: En crosser mangler for det meste lys, og dermed lysspole.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 08-09-04 12:48

Knallert som pallebhansen skrev..
Der køre omkring 6 rundt her oppe i en bette bondeby med 100 indbyggere.. Heh he.-.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 10-09-04 20:42

Tak for svaret pallebhansen.