/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HD med kode på...
Fra : olivergroth
Vist : 285 gange
150 point
Dato : 07-09-04 17:59

Hej!

Jeg har fået en harddisk med hjem fra arbejdet og vil ha den sat i en pc herhjemme, som har været uden harddisk et stykke tid. Men men men... den har xp pro installeret, og starter fint op, men så skal jeg jo pludselig logge på firmanetværket, og det er ikke muligt pga domæne og kode...

Hvordan forlader jeg logon-menuen og kommer jeg ud i dos, så jeg kan formatere disken? -af en el anden grund kan jeg ikke komme ind i BIOS. Eneste mulighed under startup er >ctrl+s<, som sender mig til en slags forenklet BIOS, hvor jeg ikke kan bede den om at boote fra andet end harddisken...

Håber på hjælp...

-Oliver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 18:17

Der findes ikke dos i winxp!
Har du selv en winxp cd kan du formattere harddisken via den!

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 07-09-04 18:20

Desværre.... Kan ikke komme ind i BIOS, og derfor ikke få den til at boote fra cd. Prøvede at sætte xp pro cden i alligevel, men intet skete....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 18:22

Hmm? Hvad er det for en bios du har?

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 07-09-04 18:38

Intel boot agent ver. 4.0.22
PXE... og så en masse tal....
Press ctrl+s to enter the Setup Menu

Inde i setup:

Boot Order: Use BIOS Setup Boot Order (det prøver jeg at ændre, hvortil den svarer:)

There are no other choices for this option.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-04 18:45
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 18:54

Hmm? lyder ikke rigtigt som din bios! Har du prøvet at trykke på Delete eller Del tasten under opstart?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-04 18:58

jeg har heller aldrig hørt om en bios med så få funktioner,hvor gammel er din pc?
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 19:08

Tror det er relateret til det her? http://support.intel.com/support/network/adapter/pro100/pro100serv/
Det er noget software der ligger på harddisken!

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 07-09-04 19:20

Kan ikke trykke delete, F12, F2 eller noget som helst andet end ctrl+s...

tedd: Hvad skulle jeg se inde på den side?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 22:00

Øh det var mere ment som en intern diskussion! Tror den crtl+s tingest er et overlay til harddisken!
Der må stå hvad din bios hedder lige når du starter op?