/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
God sangbog?
Fra : jongwoo
Vist : 2813 gange
200 point
Dato : 07-09-04 16:33

Hej
Er der nogle der kan sige mig en sangbog som indholder nogle af de mest populære danske sang og de udenlandske...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-04 16:46

Der har i mange år eksisteret en MEGET populær af den slags. Den hedder Primo og er igennem årene udkommet i mange udgaver. En lille net sag der kan være i en brystlomme. Den første var kun ca 5 mm. tyk, den sidste jeg købte var ca. 2 cm. Jeg købte mine i boghandler i Århus. Men prøv i disse Internettider at søge på Primo, det skulle ikke undre mig om det giver pote. Men hvorom alting er: Kan den fåes idag, er det uden tvivl den du søger.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-04 16:48

Det kommer lidt an på hvad du kalder populære sange, altså hvilken musikgenre du mener?

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 210 point
Dato : 07-09-04 16:48

"Sangbogen" fra Vilhelm Hansens forlag.

Findes i mindst 3 bind - blå, rød og gul. Jeg ved ikke om, der er kommet en nyere.

De er bare goe'! Alle musikere og sangere har dem.

Den kan fåes de fleste boghandler.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-04 16:54
Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-09-04 16:55

Der kommer jo mange forskellige i den slags, og som alle andre spørger om- er det store spørgsmål Hvilken genre skal det hele handle om????? Men den der blander det mest er nok Innuendo! Men ellers kommer der en bog hvor alle de største hits gennem året en gang om året og hedder Hits of ?? efter hvilket årstal du leder efter!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-04 17:44

Det ser ikke umiddelbart ud som man kan købe Primo idag. Spejdernes sangbøger er de seneste år blevet udvidet med rigtig mange nye danske sange og med den stigende internationalisering, også indenfor spejderverdenen, er de også fyldt med Engelske, Tyske, Franske, Norske, Svenske o.s.v. sange. De Grønne Spejderes kan købes på Spejderforlaget.dk.

Så er der selvfølgelig FolkehøjskoleSangbogen, der også har rigtigt mange udenlandske sange. Men som flere andre har sagt, afhænger det jo af DIT genrevalg!

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 07-09-04 19:21

Camillasmoster har ret. Disse 3 bind indeholder alt.
Jeg er selv musiker og bruger dem meget, så giv point til Camillasmoster!!

Hilsen Dodala.

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 07-09-04 19:51

Det

Skal være lige fra Kim Larsen, Shu-bi-dua til noget engelsk så soå som Leaving og a Jetplane, Let it be... Men der findes nok ikke sådan e sangbog eller...
Og jeg har spejdernessangbog, det er ikke den bedste.
I sangbogen skal der være Akkorder i da jeg kun kan spille efter akkorder

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-04 20:00

Engang blev der udgivet hæfter med den slags musik du nævner,
Men ved så ikke om de stadig eksisterer.
De hed KMF Toppen og
Focus Top 10 HITS
KMF var fra Kleinerts Musikforlag og Focus var fra Royton Music
De kunne købes i butikker der handler med musikinstrumenter og sangbøger og noder.
Og der var både noder og becifringer i dem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-04 20:03

En tilføjelse:
Der blev jævnligt udgivet nye, så det nye musik kom i hæfterne kort tid efter det var udkommet.
Der var også bøger med f.eks. Kim Larsen.
De fleste af hans plader f.eks Midt om natten, Værsgo o.s.v. blev der udgivet bøger med alle sangene i.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-04 21:29

Jeg kan kun gentage mit tidligere indlæg

Her er akkorder og noder til alle numre.

Og der er alle genrer som danske sange, musical, swing, gospel, svenske viser, skotske sange, Kim Larsen, Elvis, og og og og, you name it.....

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 07-09-04 22:54

Jeg vil gerne sige det sammen som Camillas Moster. Wilhelms Hansens fantastiske trio: Den Blå, Den Røde og Den Gule. PRØV DET!! Du bliver ikke skuffet. De koster ca. 400 kr stykket, men de kan sikkert lånes på biblioteket, inden du kaster dig ud i selv at investere.

Mvh
Internette.
PS. Der er også en juleudgave, moster H. Bare så du ved det.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-04 23:10

Internette

Der kan man bare se....

Kramz
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : jongwoo

Dato : 08-09-04 16:51

Tak for svaret Camillasmoster.