/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mystiske tidsangivelser for afsendelse
Fra : lyngballe
Vist : 378 gange
200 point
Dato : 06-09-04 09:21

Jeg bruger Outlook express 5.01 på min mac, OS 9.2.2
I min indbakke får jeg i "modtaget-kolonnen" præcist at vide, hvornår jeg har modtaget den pågældende mail.
I "sendt-kolonnen" derimod er tidsangivelserne ALTID (bortset fra, når jeg sender til mig selv) mere eller mindre "i skoven": Den pågældende mail angives at være sendt op til adskillige timere tidligere -eller -som oftest- op til flere timer senere end modtagelsestidspunktet.
Da jeg ikke kan tro, at alle andres computerure går forkert, vil jeg høre om nogen har en forklaring på fænomenet - og ved hvordan det kan afhjælpes?
Venlig hilsen
Lyngballe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-09-04 12:07

Kunne være fordi de er sendt fra en anden tidszone?

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 06-09-04 12:42

Alle omtalte mails er her fra Danmark..
Beskeden om din kommentar modtog f.eks. kl 12, 17 - men var afsendt (i dag:) kl. 15,28!
Generelt kommer mailsene til mig 3- 3 1/2 time FØR de bliver afsendt!
Vl h og tak for din reaktion
L

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 06-09-04 13:12

Kan også være afsenderen har stillet sit ur frem og så sender mail.

Ligesom spam mail nu senner som om de kom fra nogle dage siden og først er modtaget idag.. selvom man har checket mail op til flere gang før.
Sådan noget har jeg også oplevet her på det seneste..

Jeg kan kun tænke/tro at det forsøger noget nyt for at komme igennem evt. spam mail bekæmper.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-09-04 13:36

Du kunne hjælpe dem med at få den korrekte tid på deres PC med et lille program atomic.exe som stiller klokkeværket ud fra en atomtid.

Dette program er at anbefale da det ikke som visse andre programmer til indstilling af PC urværket, slæber en masse andet skidt med ind, som man så skal slås med via spywareprogrammer.

Så sættes atomic.exe til at justere klokken en gang om dagen, når du er on-line, så går uret altid rigtigt.

For det er jo som du er inde på, din PC's ur der stempler dine mails, men får også en tidsangivelse fra postserveren.