/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Update
Fra : Smukke_Ole
Vist : 676 gange
200 point
Dato : 06-09-04 09:03

Hey !
Jeg har lige kørt en R(epair) af min WIN XP PRO, som jeg mente var fuldt opdateret.
Efter denne oplevelse ville jeg lige checke, at WIN stadig var opdateret, men da jeg kørte Update fik jeg nedenstående fejl:
0x8007043B
MS henviser til, at man tilføjer BITS og WUAUSRV i Registreringsdatabasen og skriver også en lille vejledning, som jeg ikke kan finde ud af, og da jeg ikke er helt pjattet med at rode i "basen" er mine spørgsmål:
Er der en, der evt. har en udførlig vejledning ? (som er idiotsikker)
Er man fremtidig afskåret fra automatisk Update, som jeg har aktiveret ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 06-09-04 11:46
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-09-04 12:14

Du kan prøve at kigge her! http://forums.techguy.org/showthread.php?p=1885137
Det er godt nok ikke helt den samme fejlkode, men måske virker det ved at sætte de services til der står i linket

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-09-04 12:44

-> tedd
Godt link, men de omtalte services findes ikke i listen
Microsoft siger det drejer sig om BITS, som er omtalt i "dit" link samt WUAUSRV,
som, stadig iflg. MS, skulle findes under HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\SvcHost\netsves
MS opfordrer til under værdidata at indsætte BITS og WUAUSRV, men hvordan gør man det ?

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 07-09-04 12:08

Okay,gå til>start>kør(åben)skriv>regedit>klik på ok>regedit åbner>klik på>HKEY_LOCAL_MACHINE
følg strengen Hvor hvert + er \ i strengen,klik på + til du når frem til SvcHost
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SvcHost\netsvcs

når du når frem til>SvcHost så i højre side vil der være en nøgle som hedder>netsvcs,denne dobbelt klikker du på og når den åbner scroller du ned i bundet og kopierer dette ind>

BITS

skift linje og kopier så dette ind>

WUAUSERV

Klik på OK.
Afslut registreringsdatabasen.
Genstart systemet

Manse9933
P.s
den streng du har lagt ind er ikke korekt

net sves = netsvcs

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-04 12:20

Og gå til start alle programmer>Administration>tjenester>find tjenesterne>
Automatisk Automatiske opdateringer og Tjenesten Background Intelligent Transfer
er sat til Automatisk,dobbelt klik på disse tjenester og sæt den til automatisk
eventuelt starte/genstarte dem eller genstart cp'en.
WUAUSERV=Automatiske opdateringer
og

BITS=Tjenesten Background Intelligent Transfer
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-04 12:21

og se om de er sat til Automatisk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-04 12:23

pc'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-04 12:39

hov forresten,før du kopierer noget ind i netsvcs så klik lige på et tomt område i boksen
så al markering af tjenester bliver fjernet,altså de andre tjenester må ikke være markeret
når du kopierer noget ind,ellers fjerner du dem

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-09-04 10:25

-> Manse9933
Ved din hjælp har jeg nu fået de to tjenester lagt ind og sat til Automatisk.
Når jeg så prøver at køre en Update, kommer nedenståemde fejl

Værktøj til Background Intelligent Transfer Service (BITS) 2.0 (KB842773)
Dette værktøj opdaterer Background Intelligent Transfer Service (BITS) til version 2.0. Windows Update visse programmer bruger BITS til at overføre filer i baggrunden vha. ledig netværksbåndbredde. En WinHTTP-opdatering medfølger også for at sikre pålidelig drift af BITS.
Ved du hvad den betyder ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-09-04 11:03

-> Manse9933

Nu er den gået igennem. Jeg manglede blot tålmodighed. Det tog nemlig ½ 30 års krig at få opdateret BITS til v. 2.0, og der så ikke ud til at ske en hujende fis, selvom det normalt går ganske tjept med opdateringer

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-09-04 11:04

Tak for svaret Manse9933.
Se mit sidste indlæg

Smukke_Ole